Corydoras Panda !
Hörrni, Jag är som sagt överlycklig.
Utan min vetskap så skulle jag städa mitt ena nano-akvarium och då upptäckte jag panda-ungar! Jag tog över lite växter från det stora karet för någon månad sedan och de måste ha följt med för visst hade jag sett några yngel simma i nano-akvariet men tänkte inte så mycket mer på det men nu när de har växt till sig så ser jag att visst fasiken är det panda-bäbisar!
Jag hade ju inte behövt köpa 4 st nya pandor som jag gjorde igår men det gör ju inget om det är blandade släkten iofs. Har aldrig lyckats få ungar av corydoras tidigare. Hoppas ni ser att det är pandor men jag var tvungen att fiska upp dem så de fick komma tillbaka till det stora karet där föräldrarna är. Så jäkla skoj ! =)
Grattis! Vad roligt. Två av mina pandor har dött med en veckas mellanrum. Utan att visa några symptom alls. Tur det går bättre för dig.
Tack Lillyrod, =) Tror du det inte var åldern då?
Nej jag har bara haft dom ca en månad. Pigga o glada på kvällen och döda på morgonen. Ingen aning vad som hänt dom.
Låter konstigt för de är väldigt tåliga tycker jag. Det svåra är dock att få ungar utav dem men annars är de tåliga så det känns som det måste ha varit något fel på dem du köpte.
Åh vilken trevlig överraskning för dig Jens! :) grattis till de små
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Underbar överraskning Jens. Grattis!
#4 Det kan vara så. Jättekul att du lyckats med dina.
Ja, verkligen för det har jag alltid önskat att få. Det är verkligen inte lätt med corydoras men fantastisk att det gick bra utan att jag visste om det.
Verkar som de trivs i mitt akvarium ;) Kärleksfulla rackare!
Grattis till bebisarna! De är såå söta. Mina corydoras började leka direkt när jag fått hem dem. Sedan när de satte äggen åt svärdbärarna upp dem tyvärr.
Hoppas såklart på en upprepning😉
Åh vad roligt jens! Verkligen jätte kul! Nu gläds jag med dig :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Ja, nu vet jag inte vad jag gjorde men visst är det kul att de överlevde. Synd bara att det var 3 som överlevde. Är det någon som vet vad de gillar för växter?
Av de växter jag själv har i mitt akvarium så måste jag säga att gräset är en favorit att borra in sig i.
Superkul, verkligen! Haha, du som precis skrev i min tråd att du aldrig lyckats med corys!
Grattis på namnsdagen Jens!
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
Åhh är det jens idag … så trevligt! Tack Lilo =)
Precis sauk1 🙂
Wow, vilken trevlig överraskning för dig! Grattis! :D
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
Tack Ellenor123! =)
Ungarna anpassade sig väldigt fort till de andra och de är verkligen inte blyga av sig. De simmar runt och bökar precis som de äldre =)
Så söta bilder på de vuxna med sina småttingar :)
Jättefint Jens! :)
Grattis till de små!
#19 Himla söta charmtroll det där!!!
Så goa dessa fiskar, hur ligger din temp i det kar du har haft dina pandor i?
Grattis Jens :) söta små rackare :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Tack så mkt allihopa! Det är verkligen skoj när det händer oväntade saker! =)
Oj så söta! Så roligt för dig!! 🙂
Skulle så gärna vilja ha sådana men jag har inte sand i mitt kar utan smågrus 😕.
en liten putt på #24 :D
ahh, missade inlägget niklasmyrtenblad. Jag har exakt 25 grader och ph-värde 7.0.
alright, tack så mycket ;D
Vaarsego!
Hur går det för dina små sötnosar? Mår alla bra och växer som de ska?
Detta har jag missat! Vad roligt :D
// Sofia
Jajamen de är så stora och fina nu och bökar i sanden men fler har det inte blivit =) Tack Roxie!
Kul! - Vem vet, det kanske kommer fler längre fram…
Ja det var det verkligen och det var absolut inget som jag hade väntat mig att få. =)