Hur skulle ni inreda?
Hej!
Snart får jag mitt 54 L akvarium men har absolut noll idéer på hur jag skulle kunna inreda det till mina små vänner.. Jag ska till en början ha Platy och några ottosar. Vad skulle ni ha för botten, dekoration och växter?
Skulle vara snällt om ni kunde hjälpa mig, vill ju att dom små liven ska få det bra i sitt akvarium!

Jag skulle ha Julas blästersand, gott om rötter och de snabbväxande växter som går att få tag på. Tänk på att rikta filtrets utblås uppåt så att vattnet syresätts ordentligt!☝️
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
Okej, tack för tipsen!
Nu har jag bestämt hur jag ska inreda! Så här http://tropica.com/da/inspiration/layout/Layout90/5294 fast jag ska ändra dekorationerna, vill inte ha dödskallar :) Kände att det var bäst för mig att gå efter en "mall" eftersom att det är första gången jag ska inreda ett akvarium. Sen kanske jag kan börja inreda själv lite smått..

Fullt genomförbart!👍
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
jag hade tagit någon sorts sand och planterat TÄTT i bakgrunden (cabomba) och gömt en red-moor rot i mitten men ändå synlig mellan alla växter sedan lagt några mossbollar i något av det bakre hörnen ( dom filtrerar vattnet bra) på roten skulle jag fäst en stor anubis sedan tror jag man har ett snyggt kar som står sig länge ;)
Låter bra, kanske får blir senare.. eller så gör jag så imorgon :)
Mycket växter! Det gör gott för fiskarna och vattnet.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
#6 hade gjort mig så avensjuk ;)