Hur ofta mata fiskar
Är det 2 ggr per dygn som man ska ge fiskar mat?
Jag matar inte ens mina varje dag. Ungefär 5 dagar i veckan får de mat. Det klarar de sig alldeles utmärkt på. Att mata för mycket har en tendens att belasta vattenkvalitén för mkt. Beror såklart på vad du har för filter, vattenmängd och fiskbestånd. :)
Jag har hittills bara Guppys. Ska troligtvis snart skaffa Otocinclus också, alternativt byta gruset i akvariet till sand och då skaffa Corydoras panda istället för Otocinclus. Senare kanske det även ev kan bli tal om att vi skaffar plays och/eller Molly spenops.
Jag matar mina en gång per dag. Om man matar för mycket kan akvariumet bli smutsigt fort.

Jag matar skolans fiskar tre gånger i veckan. De mår bra och vi har aldrig problem med vattenvärdena.🙂
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
3-4 gånger om dagen får mina mat ibland oftare beror helt på hur mycket yngel jag har just då
Oj det var visst lite olika. Jag kör gärna vidare på 1 ggr per dag om de mår bra med det. Trodde 2 ggr per dag var det som man vanligtvis körde på. Det var ju tur jag frågade…. så slipper jag lägga till en morgonmatning på mina ofta redan stressiga morgnar när jag inte behöver. 🙂
Jag matar varannan dag och kväll.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
jag matar var tredje dag. (är dels för att samtliga kar är nya, samt att det verkar inte behövas mer just nu då de verkar ha relativt mycket att äta ändå))
Alla mina djur får mat som standard varannan dag, ibland blir det varje. :)
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes