Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 680 ggr
-Cissi-
4

Rescue Mission

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var igår och räddade två scalarer från en bekants lilla akvarium på 37l dom simmar nu om kring i mitt 200l väldigt sööta när dom håller ihop, det ska vara ett par så kan juh kanske hoppas på bebisar i framtiden 😛

Vet att mitt kar ändå är för litet för dom men när min ekonomi är ordnad ska jag bygga ett nytt kar på ca 650l och det är rätt lagom stort för dom just nu.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

LajvKrattan
0

Bravo!🥳

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Ellenor123
0

Bra gjort! :) Dem är väldigt vackra!

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

-Cissi-
0

Tack #1 #2 :) Hanen ska vara den större med mer vitt på sej. Han har en sned mun och heter Sylvester. :P Inte jag som döpt utan förra ägaren. Tycker lite synd om han men han verkar inte må dåligt över det och har haft så länge.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Seaside]
0

Vad snällt av dig! Dom är jättefina och säkert toknöjda med sitt nya simutrymmeGlad

-Cissi-
1

Dom värkar väldigt nöjda ^^ När jag släppte ut dom igår var dom rätt förvånade om nu en fisk kan vara det :P

[Seaside]
0

Skratt - det var dom säkert, tror fiskar kan ha och visa liknande känslor som viGlad. Det klart dom undrade vad för fint, stooort ställe dom kommit till!Skämtar

-Cissi-
0

#6 Får hoppas det :) Är så glad att dom inte behöver trängas i det lilla karet igen, dom såg rätt stressade ut. En tredje del av karet var det en rot och en rätt stor skattkista vilket gjorde att det var ännu mindre simyta och så fanns det en ensam Praktbotia, en gibbi och en Kampfisk i samma kar. Dom ska oxå få flytta men inte till mej.

-Cissi-
0

Nu har dom fått mygglarver och verkar inte som dom vet vad det är. dom "sitter" bara i sitt hörn och tittar.

[Seaside]
0

Mina Platy som jag hade förut reagerade på samma sätt när jag serverade detta för 1:a gången. Men när dom väl vågade smaka och insåg att dom ju faktiskt gillade det  - oj vad fort det gick för mygglarverna att försvinnaGapskrattar

-Cissi-
0

Får väll hoppas att dom fattar att det är smaskens efter några försök

[Jens]
0

Superbra, såg en annan tråd nyligen med scalarer var i ett alltför litet akvarium och det gör ont i mitt hjärta! Hur tänker folk om akvariefiskar egentligen?

CatchFatch
0

#11 Man litar på djuraffärerna :)

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

[Jens]
0

… men i det här fallet så visste köparen att det var fel köp men gjorde det ändå.

CatchFatch
0

#13 Jasså.. Det missade jag isåfall

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se