Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettnybörjarhörnan
Läst 575 ggr
FjantYoda
1

Fiskar med kampfisk

Har ett 150 L akvarium där det just nu bor 1 kampfiskhane och 5-6 Mollys och en Mal vars namn jag nu glömt. 

Vad kan man mer ha för arter tillsammans?

https://www.instagram.com/aros_yoda/

axa
0

Vad för typ av fisk söker du?

Det finns massor av arter att välja emellan!

Ellenor123
2

Jag är ingen expert på kamfisk men jag tror att i ett 100-liters så funkar det flesta arterna så länge de inte har långa fenor och är väldigt revirhävdande(?). Se till att de vill ha samma temperatur bara :)

Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕

Emel
0

Kanske ett stim på 12-15 st Kardinaltetror, 1-2 st till platys till och ca 5 pansarmalar kanske kunde vara något?

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

MalinMalvina
0

Vi har en hane tillsammans med flera olika typer av fiskar. bla Guppys, platys guldfiskar och slöjstjärtar. Även olika typer av malar. En Kampfisk är en fisk med mycket personlighet, vår är väldigt lugn och snäll, en aggressivare hane skulle exempelvis inte fungera med guppyhanar :) vi har 240L :)

Tequilaboj
0

Som Malin688 säger så är kampfiskarna himla olika. Har ett gäng här hemma (i olika kar) och 1 av dem är fruktansvärt aggressiv mot alla sorters fiskar, medans 1 går bra med färglösa mindre fiskar, 1 går bra med mollys, platys, neontetror och restenav kampisarna (2st) skulle säkert kunna bo ihop. Stora slöjguppyhanar är inga problem.

Så funkar den med de du har nu kan du nog välja vilken fisk du vill som passar i samma vatten. Kanske inte skulle chansa på slöjguppy eller så men annars :)

lycka till

FjantYoda
0

Våran verkar hittills rätt beskedlig, han var och försökte vara på ynglen när Mollysarna fick, men har 3 stycken som överlevde, och de är alla 3 som vi någonsin sett :) 

En ny mal ligger på inköpslistan våran dog!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

MalinMalvina
0

Vårt andra kar på 54L i bor det 5 honor och en väldigt fjantig hane :) Hade båda hanarna i samma kar förut (den ena i yngel kar så dom inte kunde nå varandra. Till slut hoppade hanen tyvärr ut, men dom rörde inte varandra! :) Utan honorna tuffsade till båda när hanarna var nya i karet) I det karet kommer det sedan att flytta 4 mollys så fort medicineringen av svamp är klar :) Vår gamla hane fungerade inte med någon annan fisk, inte ens Ancistrus, han var sjuukt aggressiv! Litet exempel bara :) Vart bor du? :) Har Ancistrus yngel som vill flytta om ett tag :)