Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 2957 ggr
Frida B
0

Pakistanbotia vs zebrabotia

Ang snäckätare. Har skräpsnäckor i mitt kar (eller ja, hade) på 112L. Där går nu två praktbotior, vilket är på tok för litet för dom. Så jag tittar på andra alternativ, och gled in på zebra och pakistanbotia. Men nu till frågan, vilken tycker ni är mest effektiva med att äta skräpsnäckor?

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Jens]
0

helenasnäckor

Frida B
2

Ja men nu var min fråga ang botior, inte helenasnäcka ;)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[tlundegard]
0

Jag har aldrig riktigt förstått varför man skaffar Helenasnäckor för att bli av med andra snäckor.. De förökar sig väl också? Eller? (Förlåt för ot..)

Frida B
0

#3 för att helenasnäcka förökar sig inte alls lika snabbt som skräpsnäckor ;) Men jag vill först och främst ha fisk, då jag inte vill ha snäckor över huvud taget egentligen.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Jens]
0

Precis som föregående säger så lägger helenasnäckor ett ägg i taget och förökar sig inte alls så fort.

lilarosa
0

Praktbotier - minst 2 (3-4) håller rent på snäckorna, vid lite storlekt (våra är 14 cm) så flyttar de även runt gruset så inga snäckor kan gömma sig. Har en Paki också men den är mer revirhävdande, tuggar mest växter och gruffar med andra utan att göra nytta.

Frida B
0

#6 Anledningen till att jag frågade var att jag hade praktbotior men i för litet kar, så sålde dom. Därför ville jag veta hur de andra botiorna var.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)