Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 6410 ggr
wille_wille
0

Större räkor?

Nu har skalarerna fått flytta från mitt akvarium och jag blev lite sugen på att ha några räkor i akvariet, gärna några som kan föröka sig också (alltså inte amano) 🙂

Fiskarna som finns i akvariet är:

Svärdbärare, Mosaikgurami, läppgurami, kuhliålar och ancistrusmalar.

Så tips på större räkor som kan gå ihop med ovanstående tas gärna emot 🙂

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

kaninsköld
0

Atyopsis?

Mvh Kaninsköld

wille_wille
0

En sådan här eller menar du någon annan?

http://www.aquahobby.com/gallery/img/Atyopsis_gabonensis_2.jpg

LajvKrattan
0

De stora asiatiska räkorna som amanoräkan förökar sig inte i sötvatten. Om du vill ha en större räka får du nog ha en vampyrräka som #1 rekommenderar. Beakta dock att de för det mesta gömmer sig i en håla och filtrerar mat samt att de likt amanoräkorna inte förökar sig i sötvatten. Amanoräkor är roligare!

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

m4rkus93
0

Tsssss att få upp en grupp Gabon räka i storlek år ju det roligaste som finns :-) dom blir ju stora och maffiga och en grupp är modigare än en ensam individ jag rekommenderar dom starkt asså. Får dom bara lite kompisar så sitter dom ofta ute i grupp och filtrerar sedan är det inte jätte många som har dom vilket är lite roligt det med :-)

wille_wille
0

Har jag sånna där kommer jag inte våga sticka ner handen i akvariet, haha :P Finns det ingen som är lite större än typ crystal red och mindre än monsterräkorna ni skrev?

LajvKrattan
0

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

wille_wille
0

Tack lajvkrattan, ska kolla lite mer på grön räka och Sulawesi-/mini solfjäders-/indonesisk dvägfilter-räka :)

LajvKrattan
0

#7 Varsågod!😃

GuUuLd
0

#7 Grön räka är inte nödvändig att kolla på om du vill ha större räkor. Har såna själv och de blir inte större än crystalräkor eller körsbär 4cm som det står på zoopet är inte vanligt att de blir.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

wille_wille
0

#9 Det var ju lite synd, för dom var fina :( Jag testade att släppa över en körsbärsräka till "stora" akvariet (110L) för några månader sedan för att se hur den klarade av temperaturen (ifall jag kunde ha Kampfisk där i också) och den växte och blev nästan dubbelt så stor då, större än mina crystal red räkor. Fast sen kom den ena skalaren och åt upp den -.- Funderar på ifall jag ska testa och släppa över några fler nu när skalarena är borta..?

GuUuLd
0

#10 Har du någon fisk i 110L karet nu? Annars är det inga ptoblem att släppa över räkor där. Jag har de flesta av mina räkor i 75-150L akvarier. Har en gång lyckats gå en körsbärsräka (hona) att bli ca. 5-6cm, men det är sånt som inte händer särskilt ofta trots stora akvarier.

//GuUuLd, 

-IE Photography-

wille_wille
0

#11 1 läppgurami, 2 Mosaikgurami, 5 svärdbärare, 2 små siamesiska algätare, 3 Ancistrus, 3(?) kuhliålar, 1 vanlig Guppy och 4 endlerguppys bor däri nu :)

GuUuLd
0

Många av dem kan äta räkor i storlek körsbär så det är en risk.

//GuUuLd, 

-IE Photography-