Fiskar till 54l?
Hej
Har alltid bara haft guppys, neontetror, pansarmalar och platys i 54l. Vilka fiskar lämpar sig i den volymen?
Ska hjälpa min mamma att fixa hennes akvarium och där ska i nya fiskar men har svårt att bestämma mig… Gärna någon som man kan ha några stycken.
Mvh

Hur många fiskar har du av varje sort? Det låter som att akvariet kanske redan är fullt.
Vilken sorts pansarmal har du? Det finns flera sorter som inte kan hållas i 54 liter.
Om du går in på www.zoopet.com så kan du söka på fisk efter akvarielängd. När du ser någon du gillar så klickar du på den och får all information du behöver, inklusive hur stort akvarium den ska ha.🙂
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
Det finns en mycket bra funktion som många missar och det är sökfunktionen 'SÖK PÅ SAJTEN' (se bild). Där hittar du många tips där andra har frågat samma sak som du. 🙂
När jag klickade på SÖK PÅ SAJTEN och skrev '54 L fisk' så dök detta upp:
https://www.google.se/#q=fisk+54+L+site%3Aakvariefisk.ifokus.se
Uppfattade det som att du har ett kar och din mamma ett annat som du ska hjälpa henne igång med, var det rätt?
Hade rosentetror i mitt ena 54L. Det är roliga, stöddiga och pigga små fiskar. I mitt andra hade jag endlers. De är också jättefina, men de får yngel ofta så det blir lätt många, ngt att tänka på. Otocinclus vittatus är också rara (ser ut som små hajar) men lite svårare då de är känsliga för dålig vattenkvalitet och för lite mat (algätare). Jag fick stödmata mina med diverse grönsaker. Hade också kolglödstetror (även kallade amandatetra eller gnisttetra). De är fina!
Ska starta om akvariet. Var bara en algägare, några pansarmalar och 2 endler Guppy. Guppyna tog jag till mig.
Ville ha, precis som #3 sa, tips på andra roliga arter man kan ha :D
Meh jag hittar inget vettigt när jag söker. Hamnar bara inne på halvfärdiga trådar eller på faviljeliv… Haha :(