Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1123 ggr
tootiis
0

Vilka fiskar?

Har ett 100l akvarium där det just nu går 9 neontetror och 1 kampfiskhane. Tänkte ha lite fler fiskar, men vilka? Vill ha tips och sånt :) Min hane är väldigt snäll av sig så.. Har tidigare gått med räkor. Och nu när jag ändå skriver. Hur många räkor kan man ha i ett 63l? Har för tillfället bara 5 yellow fire och 3 crystal black/red. Fler av dessa ska köpas in så ni får gärna kommentera ifall ni säljer :)

// MT ♥

[dynamitella]
0

Bara du håller dig ifrån fenbitare och större fiskar så har du trots allt en del att välja på :)

Rasboror, tetror, ottosar, ancistrusar, Platy, Guppy (gärna vildguppy, då de inte triggar kampfiskens kamplust), någon mindre slags molly.

tootiis
0

Jo, hade tänkt hålla mig borta från det :) Har Ancistrus i karet också, glömde skriva de.

// MT ♥

MagArne
0

Räkorna kan du lätt ha 50 stycken i ditt 63 liters.

Ejmah
0

Gurami är några av mina favoriter. Finns rätt många olika typer, flera färger och storlekar. Väldigt mysiga fiskar och vackra.

/Ems

[dynamitella]
0

Jag måste varna lite snabbt för Gurami tillsammans med Kampfisk. Det är "känt" att labyrintfiskar brukar ha problem med varandra.

Så gå försiktigt fram med det.

tootiis
0

Har tidigare haft Gurami med honom, och han tog ihjäl alla så har inte tänkt utsätta fler för de :)

// MT ♥

tootiis
0

Nu när jag redan har en tråd, känns det onödigt att skapa en till för en liten fråga :) Det känns nästan som om kampfisken är "ledsen", eller något. När han precis hade flyttat hit så fick han gå i 100l akvariumet till att börja med, där i va han livlig. Sen fick han flytta till 63l akvariumet, och då blev han mindre livlig och var mest efter botten. Nu för nån vecka sen fick han åter flytta till 100l akvariumet eftersom räkorna skulle vara i 63l. Och jag trodde ju att han skulle bli livligare igen, men nej. Så nu ska jag prova byta foder, men om inte de hjälper vad ska jag göra då? Vill att han ska må bra så.. :)

// MT ♥