Räkor
Jag tycker att det finns så många fina räkor och har funderat på om jag skall skaffa några.
Vad bör jag tänka på i så fall? Bör de vara i ett egen arkivarie eller kan jag ha de i mina vanliga? Jag har två akvarier i dag ett litet (40l) med platys och kampfiskar och ett stort (450l) som jag håller på att starta i gång som jag har tänkt ha ciklider i.
Vad bör jag tänka på om jag skaffar räkor?
alltså om du vill ha räkor så ska du helst kunna ha dom själva om du vill också ha ungar. Körsbärsräkor är bra nybörjar räkor. Men helst ska man inte ha räkor med kampfiskar eller ciklider.
Ok. Jag har ett 60l akvarium också som bara står med växter men då kanske det skulle kunna vara bra till räkor.
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Man kan ha fiskar med räkor men om man har ciklider eller kampisar så är chansen stor att räkorna blir mat. Räkor kan funka bra med mindre sällskaps fisk men då kan antalet räklingar minska. Så vill man ha massa bebbar så är det nästan smartast att ha dom själva.
#3 Amano är ju större än vanliga körsbär så inte lika lätta att äta upp för tex kampisar. Och dom förökar sej ju inte i sötvatten så inget bra alternativ om man att dom ska föröka sej, men om man inte vill det så är dom super :) och dom äter dom flesta alg sorterna.
#2 Det skulle nog vara perfekt :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Det var inte min poäng heller utan min poäng var att det går att ha räkor med fiskar. det står inte heller vad för räkor hon vill ha. Inte vad jag sett iaf.
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
#5 Menade bara att amanos är större än typ körsbär och inte lika lätta att äta, men det beror ju på vad det är för fisk och räka :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .