pris på discus
Ja hur mycket är 7 st discusar (blå o röd turkos) värda? varav ett lekpar.
Vad skulle ni betala för dem?
Bild?
- Emil
Minst 100 kr st tycker jag iaf djuraffären tar ju 2.800 för en halvvuxen så..
#0 Ska du själv köpa eller sälja lekparet?
Ska du köpa lekparet är det jätteviktigt att veta varför de säljs och om ngn av dem är romätare.
Ett lekpar som funkar klockrent och fått upp yngel får man betala från 1500kr för och uppåt (om inte priserna har sjunkit sedan jag och pojkvännen slutade med discusuppfödning). Be gärna att få se yngel ifrån dem eller bilder där föräldrarna "matar" ynglen. För en del är inte ärliga när det gäller discus.
Är det av en privatperson du köper ifrån, kan priserna vara lite billigare än i zooaffären.
Skulle vilja se bild jag med :).
#3 2000kr, minst nu. Iallafall vad jag har sett.. :/
- Emil
Ja, bild
Är det ett lekpar du säljer skulle jag ta.. Hmm, kanske typ 1500 eller nått

Jag ska eV köpa😉 ska fixa bild, den som säljer ska flytta och vill inte ha kvar karet (för stort). Får dem för 1000, hon säger att de får frisimmare.
Läs på om discus innan du köper dem. De är en rätt knepig fisk tycker jag. Men om du får alla för 1000kr och karet på köpet, så är det en bra affär.
Frisimmare ok, men kommer ynglena till föräldrarna och äter deras sekret som de har på kroppen?

Nej inte karet bara fiskarna. Ska höra mer om yngelvården😊, tackar för allt man ska tänka på, har läst på lite men man missar ju en del man måste tänka på, så bra att denna sida finns och att kunniga vill svara.
Jag har skrivit en del om vad tänka på om discus här på akvariefisk. Minns inte i vilka trådar dock. Du kan alltid bli medlem på www.discusforum.se och få massor av råd av kunniga personer.
Tänk på att bara en discus ska ha 50liter och att de ska vara runda över pannan.