Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 742 ggr
niklassandgren
0

Guppy i spanien

Hej! 

Ni kanske inte någon som helst aning om denna fråga, men men.

Min familj ska åka till spanien nu strax, finns det någon fiskaffär där med guppys? eller någon sjö man kan fånga själv?

bara väldigt nyfiken*

// Niklas Sandgren

125 l växtkar

35 l blandat :)

[Zorita]
0

Guppys finns i de flesta djuraffärer vad jag har sett. Vart i Spanien ska de?

niklassandgren
0

Vid malaga ungefär, vid kusten

// Niklas Sandgren

125 l växtkar

niklassandgren
0

Jag skulle nämligen tycka det var roligt med en Guppy från spanien.

// Niklas Sandgren

125 l växtkar

Twili
0

vad jag vet är det förbjudet att ta med fisk, fågel och kött mellan länder för att undvika smittor. så tror tyvärr inte du kommer få ta med en, och sen har du ju flygresan hem. man kan ju inte checka in en fisk i handbagaget, och den dör nog av röntgen. sen har vi ju lufttrycket, tror inte fiskar är skapta för att flyga på samma sätt som vi har anpassat oss till det

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~

[Zorita]
0

Ja flyg är nog inte så bra för fisken. Djuraffären i Myramar (shoppingcenter nära Fuengirola ca 20-30 minuter från Malaga) har guppys. Det är den jag vet om, men det finns nog djuraffärer inne i Malaga också som har det.

Men de ser likadana ut som de i Sverige så du går inte miste om något om du inte får hem en 🙂 Bättre att skaffa en annan souvernir till akvariet, tex snäckor. På stränderna utanför turistorterna kan man hitta väldigt fina snäckor, och bergen ovanför Malaga har snygga stenar, antingen vulkaniska stenar eller en typ av grön sten som jag tycker är väldigt snygg. Bara ett tips från en som bor här 🙂

Nwmo
0

Nej, guppys finns inte i Europa. (I det vilda)

- Emil