Ev. fenröta + yngel
Hej! Jag har en Guppy som jag misstänker ha fenröta i en egen plastbytta med 0,5% salthalt (ungefär). Hon har varit där ca 2 veckor och saltet har haft en någorlunda bra effekt, fenorna har växt ut lite tillochmed. Nu är problemet att hon har ynglat och jag vet inte hur jag ska göra med ynglen. Ska jag flytta över dom till "guppyakvariet" där jag har dom andra guppysarna eller ska dom få bo kvar i karantänbyttan? Tänkte mest ifall det är något som smittar… Har ingen lust o salta hela akvariet då de är både fiskar, snäckor och räkor där. Jag har yttligare en plastback, ska jag kanske ha ynglen i den och se om dom får någon sjukdom utan salt i vattnet och isåfall flytta tillbaks dom?
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Ha kvar dem, eller försök? Synd om guppyn :(
- Emil
Eller, flytta över dem till sin egna box :)
- Emil
Har du kommit på något smart än? Låter som du fått ett litet dilemma. Tror att jag skull ha satt dem i karantän en vecka innan de fått flytta, fast hade de sett pigga ut kanske jag hade chansat iaf. :P
Svårt val! Hoppas du löser de på något vis.
Vet inte riktigt var/hur jag ska ställa den andra backen :( Jag vill inte riktigt ställa den ovanpå den andra eftersom locket känns rätt klent. Troligtvis kommer dom få simma kvar tillsammans med den sjuka.
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Hoppas att hon blir friskare snart då, så att alla kan få flytta :)