Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 1816 ggr
farido13
0

liquifry

hej jag undrar bara att liquifry hur mycket brukar dom kosta och kan man ge dom till nykläckta kampfiskar eller kopparbarbar och vad är det för nåt?

[Jens]
0

Det finns två sorters liquifry och de är uppdelade i no.1 och no.2 där nummer 1 är för ägg/rom. För att 'säkra' överlevnad i äggen där fiskarna växer upp så är det bra att använda Liquifry som är flytande mat till dem. Det bildas mat utav dessa droppar som man droppar i akvariet.

Nummer 2 är för kläckta ynglen som är en lite 'grövre' variant. Men så fort de har blivit lite större så kan man mata dem med kläckta artemia.  

Det är delade meningar om det är bra eller dåligt och vad det kostar så ligger det på ca 65 kr. All 'mat' är bra för fiskar och även för kampfiskar och kopparbarber.

farido13
0

jaha ok men är kopparbarbar lätt odlade

[Jens]
0

Det var inte bland de inledande frågorna så det kan jag inte svara på, farido13 😉

[dynamitella]
1

Vad säger vi alltid? Google is your friend.

farido13
0

men hur ser kopparbarbs ägg ut.

[dynamitella]
8

Googla det. 

Jag uppmanar folk att inte svara denna medlem. Han vet precis hur man knappar in orden på google och tittar på egen hand.

farido13
0

jag har googlat på kopparbarb ägg men hittar det inte och jag undrar om nån kunde beskriva det.

[ErikP]1
0
farido13
0

fast hur ser deras ägg ut

[ErikP]1
0

Så nästa gång kan du faktisk Googla själv!!

[ErikP]1
0

#9 Leta själv! Jätte lätt att leta!

[Evisen]
0

#9 Kopparbarbsrom ser väl ut som fiskrom ser ut som mest…

Om du inte hittar svar på dina frågor när du använder google, så vidga sökandet och tänk i nya banor! Istället för skriva kopparbarbägg så skriv kopparbarbrom, hur ser rom från kopparbarber ut osv.

[Jens]
0
farido13
0

jaha ok sorry

Gurky
3

farido13 är du ett troll eller bara lite "special"?

farido13
0

vad menar du med troll och speciall

[dynamitella]
3

Det var lite elakt! Han är 13 år gammal och lyssnar lite som 13åringar brukar. Det är inget troll och ingen som är "speciell". 

Däremot måste jag vara riktigt dum ibland för att han ska få tummen loss och göra saker på egen hand istället för att springa hit dör hjälp tio gånger om dagen :)

[tlundegard]
1

#15 Usch vad jag ogillar påhopp, farido är bara 13 år. Visst, man kanske ska lära sig att ta till sig det andra säger (tex använda Google) och jag tror nog även att 13-åringar borde klara av det. Men du behöver inte vara elak.

farido13
0

gud vad taskigt, Men jag erkänner att jag kan det men du behöver inte vara taskig

[dynamitella]
0

Helt rätt, han behöver inte vara taskig. Det accepterar vi inte.

Förlåt för att jag är lite dum mot dig hela tiden. Jag vet att det kan uppfattas så även fast jag menar väl (egentligen).

farido13
0

det gör inget jag för tjänade allt det

kallepudas
0

#15 Det där förstör forumet…behåll det för dig själv även om det kan vara svårt ibland. Man kan helt enkelt låta bli att kommentera om det nu inte rör din egna tråd…..enkelt & så slipper vi taskiga kommentarer.

ska någon tillrättavisa honom så har vi fantastiskt duktiga sajtvärdar som Daniella & Magarne med flera……..uppskattar att dom även skulle tillrättavisa mig om jag är elak eller taskig eller gör andra fel här på forumet.

Alla ska vi trivas & kunna se fram emot hur vi diskuterar ämnen som intresserar oss och ha trevligt & jag tycker personligen att forumet växer för varje dag & det verkar bli bättre stämning bland medlemmarna.

Gurky
7

Ja men man kan undra. Jag var definitivt inte så när jag var i den åldern. Det handlar inte om att vara dum eller inte, det var en enkel fråga. Om han hade någon bokstav eller så kan det vara helt förståeligt och något som man bör ha överseende för.

[ErikP]1
1

#23 Alla är olika!