Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 959 ggr
platy
0

"platybomb"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte tre Platysoch en liten Ancistrus från Fridhems akvarier i Onsdags förra veckan. Platysarna var jättefina, två honor och en hane. Hanen mår för tillfället lite dålig… :( (Stress tror jag)

Den ena honan var Indian färgad.

Och nu till saken, mina andra oranga platyhona var dräktig men jag visste inte när jag skulle sätta in henne i "yngel saken" där hon skulle yngla. Och så igår tyckte jag att jag såg ett öga så jag trodde att det var dags att sätta i henne. Så jag och min kompis gjorde det.

I morse när jag gick upp var det inga yngel där. Jag kom hem vid 14.30 och inga yngel. Jag satte mig framför datorn (Ifokus)😉 Nästa gång jag tittade i akvariet såg jag ett av guppyynglerna som mina guppys fött i akvariet men ingen än ätit upp (Jag hade samlat in ca 17 guppyyngel och kan inte ha fler). Sen såg jag en liten krabat i "yngelgrejen"  och när jag tittade ner så fanns det ca 22st till! Eftersom jag inte har plats för dem, ska jag köpa en box till dem :) Bilder kommer! Honan släppte jag ut och hon mår prima XD

Mamman kallar jag Meliss och det är hennes första kull vad jag vet :)

platy
0

Första bilden på de minuterna/timmarna? gamla bebisarna :3

platy
1

Dem börjar vakna till 😍

Jessicahagstrom94
0

Söööta! :D

Har också yngel från platys, mina äldsta börjar bli stora nu :)

platy
0

Tack, det är så kul när man får yngel! :) Har du bild på dina yngel?

Jessicahagstrom94
0

Vill inte förstöra din tråd för mycket så jag länkar till ett inlägg där jag lagt upp två foton :) http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/5190ec448e0e7438cb00077d-borjar-bli-stora-nu?discussions-15

Ja, superkul :D

farido13
0

jag har också fått Platy yngel

imsuchadiva
0

Grattis till dina yngel :) Jag hade alltid ett gäng platyn och gyppyn förut och de var alltid lika roligt när man började se att en hona var gravid och sedan väntade jag alltid med spänning på bäbisarna. Hoppas dina klarar sig bra och växer fort :)