Djuraffärer?
Undrar om någon vet nån djuraffär som finns i närheten av Odenplan/fridhemsplan/st: eriksplan där man kan köpa fiskar:)
Fridhemsplan finns det, var ett tag sen jag var där. fridhemsakvarier
Tack för tipset kommer nog gå dit och kolla :)
"Soforpets" medborgarplatsen
Soforpets skulle jag inte rekommendera sålänge de har kvar sina ballongmollys vilket de hade sitts jag kollade in där.
Jag tycker att djuraffärer med ballongmollys inte ska uppmuntras då det är djurplågeri att än låta dem leva.
Enligt min åsikt så tycker jag att det inte är så farligt att dom har ballongmolly då nästan alla djurbutiken har det. Jag här haft några tidigare och såg inte att dom plågades för att vara lite tjockare. Men alla har sina egna åsikter!
Nu blir det lite off topic jag vet.
Det de har gjort är att de har avlat på antingen dalmatin eller segelfens mollyn, dalmatin-mollyn blir 10 cm och segelfenen blir c.a 15 cm ballongmollyn blir vad jag vet bara c.a 5 cm.
De har alltså pressat ihop en fisk så att den blir mycket mindre och när jag ser på ballongmollysarna så ser jag bara en konstig och lidande fisk.
Mycket på grund av att de är så deformerade i koppen så att de inte riktigt klara av att simma.
Jag kan säga dig att jag inte tycker bättre om: slöjstjärtar, papegojciklider, slöjade fiskar överlag så som slöjancistrus eller slöjskalarer och inte heller slöjstjärtade guppys.
//Patrik