Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 3985 ggr
molly00
0

påfågelciklid

hej jag har tänkt skaffa en liten påffe som vissa säger,  ja men iallafall vad äter nu en sån här jag har hört att dom ska äta någon slags pellets är de typ sant elr?🙂

tacksam för svar

MHV: Emma<3

❤️2 sköthästar: Eden's fabulous & Bronar världens bästa!❤️
❤️hundar,hästar,sköldpaddor,ödlor,renar,axolotlar!❤️
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️EN ÄKTA SAME MED RENAR❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️

[dynamitella]
0

En liten? Tänk på att de är små i någon månad bara :)

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=171

molly00
0

jo de vet jag ju. :-)

❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️

pontussigge
0

Min äter skalade räkor, torskfile,pellets. pellets är godast tycker min

simma lungt //PONTUSSIGGE

[Chromofobia]
0

mina påfåglar äter allt och då menar jag allt. Brukar mata med Black molly och Guldfisk Ibland. Tantens fingrar brukar även Stå på menyn enl dom. De har även bitit Hunden i nosen en gång när han ville lukta i akvariet så dom kan hoppa väldigt högt.dom grisar ner som fan med då dom äter.

theraphosa
0

varför ska du bara ha en? De är bäst i par.

Mycket glupska fiskar äter allt som får plats i munnen, och de som inte får plats försöker de med ändå. Väldigt söta och roliga fiskar. Bör inte hållas med mesiga fiskar. 
Vill ha en stort akvarium med.

idaaforsling
0

Precis som #5 säger så bör du köpa två istället för en. Otroligt roliga och sociala fiskar, vissa lär sig att känna igen ägaren mot för främlingar. Om man inte har/eller tar av täckglas på sommaren kan de ta flugor som flyger över karet ;)

pontussigge
0

Jag hade två men den ena fick jag sälja för dom slogs

simma lungt //PONTUSSIGGE

molly00
0

okej ja men jag har ju en påfågel hos min kompis som jag ska ta hem men den ena köper jag från affären! :)

❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️

[Chromofobia]
0

sen kan det vara ett rent h-vete att låta 2 nya träffas

idaaforsling
0

Som det redan påpekats på ett eller annats sätt kan det vara en bra ide att köpa 2 stycken samtidigt, så inte en hinner gå in i karet innan det kommer en ny.

Jag har personligen aldrig haft problem att tillsätta nya men det finns ju alltid undantag och det kan gå fel.

[Chromofobia]
0

Mina hamnar i slagsmål ibland, ibland har dom sår lite här och var.

idaaforsling
0

Dom allra flesta fiskar bråkar ju faktiskt någon gång då och då. t.ex för att hålla upp revir, rangordning eller lek. Så det får man ju räkna med.

Men det kan ju precis i början vara bra att skaffa två samtidigt, eller iaf skaffa en till medan den första är liten. Bara för säkerhets skull. :)

[Erik_92]
0

Min far har ett (par?) påfågelciklider på cirka 20cm. Tycker de är väldigt lugna för att vara ciklider och de älskar pellets! De kan till och med hoppa upp ur vattnet och ta pellets från handen :)