Andmat, ta in?
Häromdagen var jag och min pojkvän ute och promenerade, och då stötte vi på ett tjärn med andmat i! Fungerar det att ta in och ha i akvariet, eller är det två olika sorters andmat som finns? Ett till akvariet och ett utomhus?
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
Samma som jag fattat men skölj det någa
Min tanke är nu "vem fan vill frivilligt ha andmat"? :D Det är ju gratis från "oss" också.
Man kan ta in, absolut. Men var smart då och ta bara 10 små blad, rengör under kranen och låt föröka sig i akvariet :) Det är smidigare och renare än att ta in en spann full.
#2 Okej, så det är inte olika alltså?
Haha, jag tycker det är rätt fint jag :) Hur snabbt brukar det föröka sig? Ja, det verkar vara väldigt billigt. Men då betalar man ju själv porto etc. Och om man väl har hemma så! :)
Nja, det finns korsandmat och vanlig :) Det är väl det som går att välja mellan. En dvärg-sort ska också finnas.
Vilken som finns i tjärnet vet jag inte, så kolla du efter och googla lite.
Nejnej, det förstår jag. Jag har själv andmat i alla mina akvarium och gillar det ibland. Det blir här hemma en liter i månaden om jag tar bort allt utom en matsked. Så det kanske förklarar lite.
#4 Ojojoj! Är det bra/dåligt med andmat? Vad är negativt och positivt?
Det är bara bra :) Andmat och musselblommor förbränner nitrit effektivt. Så det kan hjälpa både mot alger och nitrit ibland.
#6 Åh, då ska detta genast testas! :)
Kan man plocka frogbite i naturen då? *Mot Sydamerika*
- Emil

Jag matar mina slöjstjärtar med andmat😉 Har andmaten i ett akvarium där de får växa och föröka sig, sen plockar jag en näve om dagen och ger fiskarna, de gillar det.
Vad jag läst, tror det tom var här så kan man lägga växterna i kolsyrat vatten (om man har sodastreamer)
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Oh ja :)
Däremot så kan du skippa allt jag sa och ha gratis mat till dem. Du har ju sjön :D
Jag vill också ha andmat. Önskar att jag fortfarande bodde i Linköping.. Där finns det ju sjukt mycket andmat. :)
- Emil
#12 Haha, ja det går ju. Men låter mina guppys bli de, eller blir det en god middag? ;)
#13 Jag tycker det är väldigt fint, tur att det sprider sig snabbt! :)
#15 Vad bra! Då får jag testa i det akvariet 🙂