Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 1637 ggr
Emmetem
0

Andmat, ta in?

Häromdagen var jag och min pojkvän ute och promenerade, och då stötte vi på ett tjärn med andmat i! Fungerar det att ta in och ha i akvariet, eller är det två olika sorters andmat som finns? Ett till akvariet och ett utomhus?

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

oim
0

Samma som jag fattat men skölj det någa

[dynamitella]
3

Min tanke är nu "vem fan vill frivilligt ha andmat"? :D Det är ju gratis från "oss" också.

Man kan ta in, absolut. Men var smart då och ta bara 10 små blad, rengör under kranen och låt föröka sig i akvariet :) Det är smidigare och renare än att ta in en spann full.

Emmetem
0

#2 Okej, så det är inte olika alltså?
Haha, jag tycker det är rätt fint jag :) Hur snabbt brukar det föröka sig? Ja, det verkar vara väldigt billigt. Men då betalar man ju själv porto etc. Och om man väl har hemma så! :)

[dynamitella]
0

Nja, det finns korsandmat och vanlig :) Det är väl det som går att välja mellan. En dvärg-sort ska också finnas.

Vilken som finns i tjärnet vet jag inte, så kolla du efter och googla lite.

Nejnej, det förstår jag. Jag har själv andmat i alla mina akvarium och gillar det ibland. Det blir här hemma en liter i månaden om jag tar bort allt utom en matsked. Så det kanske förklarar lite.

Emmetem
0

#4 Ojojoj! Är det bra/dåligt med andmat? Vad är negativt och positivt?

[dynamitella]
0

Det är bara bra :) Andmat och musselblommor förbränner nitrit effektivt. Så det kan hjälpa både mot alger och nitrit ibland.

Emmetem
0

#6 Åh, då ska detta genast testas! :)

Nwmo
0

Kan man plocka frogbite i naturen då? *Mot Sydamerika*

- Emil

lelli
0

Jag matar mina slöjstjärtar med andmat😉 Har andmaten i ett akvarium där de får växa och föröka sig, sen plockar jag en näve om dagen och ger fiskarna, de gillar det.

Susanna_w
0

Vad jag läst, tror det tom var här så kan man lägga växterna i kolsyrat vatten (om man har sodastreamer)

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Emmetem
0

#9 Äter slöjstjärtarna alltså andmat? Då rök idén om att ha det i 350liters akvariet.. Men i ett 54 liters med Guppy bör det väl fungera?

[dynamitella]
0

Oh ja :) 

Däremot så kan du skippa allt jag sa och ha gratis mat till dem. Du har ju sjön :D

Nwmo
0

Jag vill också ha andmat. Önskar att jag fortfarande bodde i Linköping.. Där finns det ju sjukt mycket andmat. :)

- Emil

Emmetem
0

#12 Haha, ja det går ju. Men låter mina guppys bli de, eller blir det en god middag? ;)

#13 Jag tycker det är väldigt fint, tur att det sprider sig snabbt! :)

lelli
0

nej Guppy äter inte andmat😉

Emmetem
0

#15 Vad bra! Då får jag testa i det akvariet 🙂