Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettot-offtopic-och-lekar
Läst 1444 ggr
farido13
1

konstigt?

Hej

jag har lagt en av mina honor hos hanen och dom har parat sig mycket men jag ser inga ägg men vad kan ha hänt han har parat sig 3 gånger men nu 4 gånger och han har tagit hand om äggen till yngeln kläcks och kan simma lodrätt. Vad kan ha hänt. Jag svarar inte på "varför har du ljugit eller så. JAG VILL BARA HA SVAR PÅ MIN FRÅGA!

Parvel
0

Vad är det för fisk?

Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare

Medarbetare på Kaninhoppning ifokus

farido13
0

förlåt. Det är kampfisk

wille_wille
1

Tyckte jag såg i en av dina andra kampfisktrådar att leken kunde pågå flera dagar… Kan ha varit en länk du fick i en annan tråd också…

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

Nwmo
0

Hanen tar inte hand om ynglena. Flytta de så fort de är frisimmande..

- Emil

farido13
0

jag vet men läste ni ens vad jag skrev. Jag har inte sett ägg. När jag lägger min andra hona med han så ´tar det några timmar sen är det över och jag ser alla äggen men nu gör det inte.

Nwmo
0

#5 Va?

- Emil

kallepudas
0

farido:äggen måste väl då blivit uppätna.

Elenih
0

#5 Men har inte du fått yngel redan?

elenihadjipetrou.blogg.se

m4rkus93
0

ja som #8 sa har du inte redan yngel?

Krille12
0

Som #8 sa, du har väl redan Kampfisk yngel? Varför ska du då para de igen och igen?

Medarbetare på Vetenskap.

farido13
0

alltså jag vet att alla kommer inte att klara sig och jag vill det. Men ok om det är så.😕

Elenih
0

#11 Vi vill bara fiskarnas bästa. Jag förstår att det är kul att experimentera och så men fiskar är levande varelser som man bör respektera. Om du vill följa yngels uppväxt kan du ju rikta in dig på något som inte är så krävande som kampfiskar är? T.ex Guppy eller räkor av nått slag

elenihadjipetrou.blogg.se

farido13
0

ok förstår vad du säger #12. Men jag tog bort honan ifrån hanen. Men då jag skulle lägga hanen i sitt akvarium så såg jag äggen. Så då lät jag han vara kvar och ta hand om dom.

Nwmo
0

#13 Lite OT men, vad är din hane? CT?, HM? mm.. :)

- Emil

farido13
0

vet inte men jag vet att han är betta spledens. Honan tror jag är en short tail och min andra är en halfmoon