Gurami kluring
Såg i en annan Kluring här att det verkade vara populärt med kluringar så jag tänkte att jag gör en om guramisar😃
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Missade en eftersom jag läste fel på frågan så kan det gå :)
Alla rätt!! :D Trodde jag inte att jag skulle lyckas med då jag aldrig haft några guramis.
14/14😄😄😄
10/14
Grattis alla😃
12/14 denna gång, klantigt 😛
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
11/14
denna gång inte lika bra 12/14 :)
12/14, är väl inte expert på lanyrintfirrar ;) men tyckte att vissa frågor var lite tvetydiga.. "Gillar de växter?" Att äta eller rent allmänt?
13/14 Rätt! :D Ska ju köpa några snart så, måste lära mig mer!
- Emil
I efterhand så kan nog jag också se att en del var lite otydliga men jag tänkte mest om dom vill ha ett planterat akvarium med mycket växter eller typ ett discuskar, om du förstår hur jag menar då.
Denna var också lite otydlig:
"Vilken av följande fiskar tillhör samma fiskgrupp?"
Ska nog egentligen stå: "Vilken av följande fiskar tillhör samma fiskgrupp som Gurami?".
Jaja, synd att det inte går att ändra i efterhand…
Vet ju själv hur det är att försöka formulera sig ;) Roligt test iallafall, lagom svårt för mig :)
Jag fick 13/14 då jag trodde att guramis kunde livnära sig på bara gälarna. Kampfiskar påstås ju kunna "försörja" kroppen med syre genom vattnet egentligen, men väljer atmosfären då det är effektivare.
Så idag lärde jag mig något nytt :) Roligt.
Alla rätt. Gurami är bland mina faviritfiskar. Har just nu Mosaikgurami, blåmarmorgurami och pygmegurami. Tidigare har jag haft även dvärg och läppgurami som jag odlat. Vill gärna ha honng och månskensgurami också. Gurami är ett måste för mig. :-)
Alla rätt :D
11/14 Antar att "vanliga" fiskar inte är min grej :P Har aldrig sett en röd/blå dvärgis förutom på bild.
Jag hade fel på skumbo och hur de "andas"
8/14.. rätt chockad då jag aldrig haft en fisk överhuvud taget. ^^
1 fel bara, läste fel på svaren :O Men roligt quiz :)
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

100% :) Men var ju ett ganska lätt test! Men roligt!
Bra quiz!
Kände väl att några frågor kändes lite fel, då inget av svaren var helt rätt eller helt fel.. Utan att man fick svara vad de flesta tycker är bäst :P Men jag ska inte gå in mer på det, och vet att det är svårt att göra frågorna!
Det är alltid kul med lite quiz, så man kan testa sina kunskaper :)