Intresse för posthorn
Nu har väldigt många posthorn kläckts här hemma, och jag kommer snart behöva sälja flera små posthorn. Över 20 har kläckts, och många, många fler kommer kläckas i veckan. De kommer mestadels vara olika nyanser av brunt, (förhoppningsvis röd nyans) och kanske leopardfärgade. Sen undrar jag hur jag ska skicka dem? Jag har inte gjort det förut, och jag har inte tillgång till snusdosor (så jag måste skicka de med något annat). Så här ser de stora ut.
Medarbetare på Vetenskap.
Jag är intresserad men då är de som mat åt min kulfisk. Om det känns ok för dig annars får du sälja till någon annan..
Jag ska ju få 10st så ;)
- Emil
#1 Det gör inget om de blir mat. Fast vet du hur jag kan skicka dem?
Du kan ju skicka med en heatpack? Googla istället.. :P
- Emil
Nä heatpack behövs inte längre. Antingen i en liten burk men jag fick skickat till mig i vanligt kuvert i liten påse med bomull så de låg mjukt så kan man ju vira lite tidningspapper/bubbelplast runt :)
#5 överlevde dom?
La vida es hermosa cuando tienes motivo para sonrier y sentirte feliz <3
#5 Det var isf ren tur att dom överlevde. Kom ihåg att breven hanteras ganska vårdslöst och kan hamna underst i säckar med 20 kg post.
Får nog skicka i en liten burk :) Men räcker det med att ha blöt bomull, och kanske lägga lite vatten så det håller sig blött? Vissa börjar bli bruna nu :D
Krille, när får jag mina?
- Emil
#8 Jag packar med blöta bomulls pads, försöker ha så "lådan" är full så dom inte slås fram och tillbaka.
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Klart dom överlevde annars hade jag aldrig skrivit det! Själv skickar jag alltid i snusdosa. Men bara fuktat bomull eller toapapper, inget extra vatten för då drunknar de! Låter tokigt men de kan inte gå upp och få luft när de är inbäddade så de drunknar.. Men fuktat papper/bomull då håller de fukten och det går finfint :)
Ok, tack allihopa för svaren :)
Alla växer på och mår bra, och bara mer och mer kläcks hela tiden ;) Nu har jag också köpt rosa posthorn som jag ska försöka renodla, de kommer också säljas lite längre fram.