Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 1685 ggr
Lantz91
0

Sötvattensräkor

Har frågor angående sötvattensräkor. Äter de alger och "skräp" som hamnar på botten av akvariet? Har ett akvarie på ca 65 liter och vill ha någon slags bottenätare. Pansarmalen vill ju bo i Stim på minst 6 individer och kräver därför större yta. Funderar därför på att skaffa räkor. Fungerar de på samma sätt? Går de ihop med neontetror och black mollys?

Squamata
0

Japp !
Du kan köra Körsbärsräkor och  nån amanoräka. Den senare käkar även trådalger o sånt med så dom e duktiga på o hålla nästan algfritt. 
Körsbärsräkorna förökar sej bra om man bara har lite finbladiga växter eller mossa ynglen kan gömma sej i .

-Cissi-
0

Jag skulle inte hoppas på några räkyngel när du har black mollys och det finns en chans att även vuxna räkor skulle bli mat. Min erfarenhet av mollys är att dom har en tendens att vara lite elaka och glupska, sen är det inte många räkor som klarar av salt som mollysarna gärna vill ha. Tetrorna tror jag dock inte ska vara ett allt för stort problem.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .