Säljer någon några lekpar?
Söker: 1x Discus par. (Helst vildfångade, eller liknande som är yngel-skötande. 1x Scalar par. (Vildfångade). Jag kommer bara att köpa ett par. (Till att börja med, jag älskar att se dem små ynglena, jag tar väl hand om dem!) För er som undrar, ni som säljer kan få flera yngel. (Om ni vill). Jag kommer att ha fiskarna i ett 240liters akvarium, eller större. Jag planerar att göra det till ett Sydamerikanskt biotopakvarium! :) Kontakta mig helst via mail! Min mail: nemoparkour@hotmail.com (Jag kommer inte att bjuda över 1000kr, förlåt).
- Emil
Jag kan säga så här på en gång: Säljer någon sitt lekpar på Diskus är det troligtvis något fel på dem som t ex romätare. Discusuppfödare säljer vanligtvis inte ett fungerande par och inte för så lite som du skrev här.
Kika in på www.diskusforum.se, bli medlem och kolla under köp&sälj där:).
Okej, ska kika snart! :) Tack åter igen! Men, är det svårt att hitta scalar par då? Jag skulle så gärna vilja bli en "ciklid-uppfödare" :D Har du några scalarer eller något? :s
- Emil
Min tid för diskus- scalar- och Guppy uppfödning är förbi:). Men det är nog lättare som jag skrev i den andra tråden att köpa ett gäng scalarer och låta dem finna varandra. Sen kan du juh om du känner för det sälja resten vidare.
Du har juh www.ciklid.org som håller mkt på med olika ciklider. Även de har en köp och sälj avd. Där måste du med vara medlem för kunna sätta in annons och delta på forumet.
Där jag köpte mina scalarer, som du såg i den andra tråden. Så får de flesta fiskarna ingen medicin, han bryr sig inte om dem.. :( Han gömde en död "Cat Fish" bakom några stenar för att den skulle se levande ut. :( Tycker du att jag ska köpa flera där ifrån, eller leta runt på den sidan? Risken är ju att det inte är samma sort, men spelar det någon roll? ;o
- Emil
Jag tycker du ska leta vidare, för om fiskarna är sjuka i affären finns det risk att dina kan ha något.
Kanske ska vänta med inköp av nya fiskar (och alltid ha ett karensakvarium där du placerar nya fiskar ett tag) för se hur scalarerna mår.
Sen låter det som den där zooaffären behöver bli anmäld för dålig djurskötsel. Finns det fler än du som reagerar och känner kanske ni kan prata ihop er och kolla vart man anmäler det.
Tycker också att det behöver anmälas! Tusen tack för att du har svarat på mina frågor och för hjälpen! :)
- Emil
Alltid kul att kunna hjälpa till och hoppas svaren kan ha varit till någon hjälp:).