Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: labyrintfisk
Läst 1023 ggr
idaaforsling
0

Kampfisk tsm med yngel/gurami i högt ph?

Jag har ett 150L kar (högt, endast 70 cm långt) som jag planerar att göra iordning som yngelkar till våra malawisar. Dock känner jag att jag gärna har någon/några fiskar där i på heltid.

Nu undrar jag om det funkar med en Kampfisk? Eller kommer den äta upp ynglen/ge sig på mamma fisk?

Sedan udnrar jag omd et går att ha Dvärggurami i vatten med ph på 8? Dom vill ju egentligen ha 7,5. Detta undrar jag eftersom det är min nästa önskan om det inte funkar med Kampfisk. Skulle dvärgguramisarna äta upp ynglen?

bananpizza
0

Dvärgguramis äter yngel om de får plats i munnen, de käkar glatt upp mina mollyyngel.

idaaforsling
0

Jag tänkte att malawiyngel är ju ganska stora när de släpps ut munnen, men kanske inte tillräckligt?

bananpizza
0

Det vet jag inte. Jag har ett mollyyngel i karet nu som är drygt 1,5 cm lång i kroppen och hon får vara ifred. Jag har ingen aning om hur stora malawiyngel är.

idaaforsling
0

Jag är verkligen sugen på en Kampfisk.

Skulle det funka med en hane antigen i tidigare nämnda akvarium där det ska gå malawiyngel, och äpplen.

Eller i ett 26L där det ska gå räkor?

-Cissi-
0

I 26l tror jag att du inte kommer ha så många räkor kvar om du släpper ner en kampis där

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

idaaforsling
0

Denna tråd blev lite rörig känns det som så jag tänkte göra en ny, så denna får hemskt gärna tas bort :)

idaaforsling
0

Förresten #5, skulle det gå att ha en hane i 26L karet utan räkor eller är det för litet?

-Cissi-
0

Jag skulle nog inte ha det vill nog ha 30l minst iaf :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

-Cissi-
0

Snygga :)

matsdotter
0

En ensam kampfiskhane ska inte vara några problem att ha i ett 26L akvarium. Du kan nog ha ett posthorn eller två som städpatrull med utan problem :)