Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 1643 ggr
Kiyona
0

Reflektorer hjälp.

Hejsan!

Jag har länge velat införskaffa reflektorer till min belysning.

Har inte riktigt förstått men passar alla moelller till alla lysrör? Har t8 armatur. Är dem bara att limma fast? Vilka är bäst? Eller är det mer ekonomiskt utan förlust av kvalitée att göra egna?

Limmar man med något speciellt akvarie lim en funkr vanligt utan att skada invånarna?

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

MagArne
0

Reflektorer sätter man fast med medföljande clipps på lysrören.
Det brukar följa med utbytbara clipps till både de tunna T5 och de tjockare T8. Men fråga innan så det verkligen stämmer.

Sen får du ta och mäta hur långa dina lysrör är så du köper rätt längd på reflektorerna.

Jag tror inte det skiljer speciellt mycket mellan fabrikaten.

MagArne
0

Annars har jag T8 clipps liggandes hemma som du kan få om du bara hittar T5 reflektorer.

Clippsen skruvar man fast i reflektorn med liten skruv och mutter.

Kiyona
0

Tackar!

Då ska jag kolla med djuraffären i stan om dem har något hemma :)

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Kiyona
0

Ja vad snällt :) Då skulle jag bara behöva sjäva reflektorerna då? eller har jag fattat rätt att det är två delar? clips att fästa med och feflektorer  att sätta fast på clipsen?

**Mvh//Andrea **

MagArne
0

I 9 fall av 10 så följer det med både T5 och T8 clips till reflektorerna.

Om du googlar på juwel reflector så ser du bilder på hur clipsen sitter på reflektorn. Nu finns det ju fler fabrikat än Juwel men alla har samma konstruktion.

Kiyona
0

Nu har jag beställt reflektorer. Beställde dessa reflektorer och hoppas nu att dem passar. Det borde dem ju göra då dem ska pasa t8rör 15watt så vad kan gå fel egentligen ^^ hehe. Ska bli kul!

Ska starta upp min co2 anlägning igen så får se hur växterna frodas sen när det är igång plus starkare ljus samt gödning med pmdd :O  Ska bli kul! :D Hoppas det växer så det knakar med fina färger :D

**Mvh//Andrea **