Lite frågor :)
Jag har sju fiskar i ett 54L akvarium - två platys,ett platy-yngel, tre svärdbärare & en dalmatiner-molly. Jag vet att man måste ha fler än en dalmatiner-molly, men igår bet honan ihjäl hanen :(
Innan dess var dom jättebra kompisar, men plötsligt blev hon jätteagressiv! Någon som vet varför?
Sedan har jag en fråga till, kan jag köpa några guppys också (?) , för det ser lite tomt ut. I så fall hur många är lagom?
Svärdbärare kan väl bli rätt ordentligt stora om jag inte minns fel? I så fall är det nog inte många fiskar du kan stoppa ner utöver det du har 

Mvh Stephanie 

#1 Ja, fast mina största svärdbärare har levt väldigt länge och svärdbärarhanen är inte för stor ännu.
Du borde nog inte ha fler stora fiskar i akvariet, tror det blir för trångt då samt för hög risk för dåliga nitritvärden och sånt. Såna stora fiskar skitar ner en del. Om du är orolig för mollyn, sälj/ge bort den. Två olika sorters "storfiskar" är klart tillräckligt i ett 54 l.
Det du kan köpa är malar. Ha gärna en Ancistrus för den äter brunalger. Pansarmalar är jättecharmiga också, och hjälper också till att städa akvariet. Du kan även köpa 5-10 stimfiskar, typ tetror eller barber, de smutsar heller inte ner nämnvärt.
Jag har ett 54 l med två Dvärggurami, 5 dalmatinermolly, 5 pansarmalar, 1 gul Ancistrus och 1 red onion-snäcka. Tycker det är fullt i mitt akvarium! :)
#3 Den här tråden startades för drygt tre år sedan 🙂

Mvh Stephanie 

#4 Ja där ser man. Den dök upp nedanför en tråd jag läste i och jag hann väl inte kolla datumet!