GOOGLA! Du behöver inte ställa varenda fråga du har om akvarier/fiskar i forumet, börja med att söka på google efter dina frågor och svar. Det går fortare för dig och dessutom sparar det forumet från onödiga frågor.
Du skrev några sorters Kampfisk inte "är det någon som kan alla kampfisksorter"
Då får du räkna med att man inte skriver alla sorter.
Sen tror jag inte att det är någon som kan alla sorter heller, du får väll googla lite mer och kolla på fler forum än just det här, kontakta bettasverige och leta reda på fler kampfisksidor som du kan kolla på.
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Med lite snabbt googlande så hittade jag ett forum för kampfisk-älskare: http://www.bettas4all.nl/
Betta akarensis, Regan, 1910 Betta albimarginata, Kottelat & Ng, 1994 Betta anabatoides, Bleeker, 1851 Betta antoni, Tan & Ng, 2006 Betta apollon, Schindler & Schmidt, 2006 Betta aurigans, Tan & Lim, 2004 Betta balunga, Herre, 1940 Betta bellica, Sauvage, 1884 Betta breviobesus, Tan & Kottelat, 1998 Betta brownorum, Witte & Schmidt, 1992 Betta burdigala, Kottelat & Ng, 1994 Betta channoides, Kottelat & Ng, 1994 Betta chini, Ng, 1993 Betta chloropharynx, Kottelat & Ng, 1994 Betta coccina, Vierke, 1979 Betta compuncta, Tan & Ng, 2006 Betta cracens, Tan & Ng, 2005 Betta dimidiata, Roberts, 1989 Betta edithae, Vierke, 1984 Betta enisae, Kottelat, 1995 Betta falx, Tan & Kottelat, 1998 Betta ferox, Schindler & Schmidt, 2006 Betta foerschi, Vierke, 1979 Betta fusca, Regan, 1910 Betta gladiator, Tan & Ng, 2005 Betta hipposideros, Ng & Kottelat, 1994 Betta ibanorum, Tan & Ng, 2004 Betta ideii, Tan & Ng, 2006 Fredlig Kampfisk, Betta imbellis, Ladiges, 1975 Betta krataios, Tan & Ng, 2006 Betta lehi, Tan & Ng, 2005 Betta livida, Ng & Kottelat, 1992 Betta macrostoma, Regan, 1910 Betta mandor, Tan & Ng, 2006 Betta miniopinna, Tan & Tan, 1994 Betta obscura, Tan & Ng, 2005 Betta ocellata, de Beaufort, 1933 Betta pallida,Schindler & Schmidt, 2004 Betta pallifina, Tan & Ng, 2005 Betta patoti, Weber & de Beaufort, 1922 Betta persephone, Schaller, 1986 Betta pi, Tan, 1998 Betta picta, (Valenciennes, 1846) Betta pinguis, Tan & Kottelat, 1998 Betta prima, Kottelat, 1994 Betta pugnax, (Cantor, 1849) Betta pulchra, Tan & Tan, 1996 Betta raja, Tan & Ng, 2005 Betta renata, Tan, 1998 Betta rubra, Perugia, 1893 Betta rutilans, Witte & Kottelat, 1991 Betta schalleri, Kottelat & Ng, 1994 Betta simorum, Tan & Ng, 1996 Betta simplex, Kottelat, 1994 Betta smaragdina, Ladiges, 1972 Betta spilotogena, Ng & Kottelat, 1994 Siamesisk Kampfisk, Betta splendens, Regan 1910 Betta stigmosa, Tan & Ng, 2005 Betta stiktos, Tan & Ng, 2005 Betta strohi, Schaller & Kottelat, 1989 Betta taeniata, Regan, 1910 Betta tomi, Ng & Kottelat, 1994 Betta tussyae, Schaller, 1985 Betta uberis, Tan & Ng, 2006 Betta unimaculata, (Popta, 1905) Betta waseri, Krummenacher, 1986
Informationen är från Wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/Kampfiskar
oj tack så mycket jenwib du kan allt
jenwib har svart bälte i google 😃
Näe inte jag utan GOOGLE hjälpte mig ;)
Betta smaragdina har jag spanat in lite, även betta macrostoma. Men bettor vill ha surt vatten och det är inget som jag kan erbjuda här :/
ok tack
putt
#14: Vad mer vill du veta? Du har ju fått svar på sorter redan, varför putta tråden helt i onödan, framför allt utan att ställa en ny fråga?
Jag kan rekommendera den här bloggen http://deaddarlings.wordpress.com/category/akvarium/ Han är inaktiv men har flera små häftiga nanos med bettor.
tack så mycket tlundegard
Jag brukar aldrig vara inne på AiF, men nu läste jag igenom några trådar och hittade denna. Jag vet ju inte hur det är i vanliga fall eller om farido13 ställer vääääldigt många frågor här inne. Men till er som säger åt honom att googla? Förlåt mig om jag verkar otrevlig men är inte forum till för att få svar på sina frågor. Om man googlar så kommer man väldigt ofta till ett annat forum där de ställt samma fråga.
Och om man ändå bara får att man ska googla som svar, ja då behöver ju ingen ställa frågor här om man undrar något. Det räcker ju med att googla?..
ok #18 men jag blir inte sur
#18 Forum är självklart till att man ska hjälpa varandra men här är det farido13 som gör fel eftersom han ställer samma fråga om och om igen och skapar nya trådar i samma ämne. Många av oss har också gett honom länkar och information om det han undrar över men han fortsätter ställa samma frågor och det blir helt enkelt frustrerande till slut. Att googla är absolut inte fel. på så vis har jag lärt mig massor av nyttigheter både inom akvarium och annat.
förlåt hörni
#21 Det har du sagt också många gånger men ändå fortsätter du i samma spår som tidigare. Läs vad dina forum-vänner skriver och lär dig av det så kommer allt gå bra och säg inte "jag ska bättra mig" eller "jag lovar" eller "förlåt". Hahaha! ;))
#20, Jag läste vidare lite här inne och hittade en massa trådar han hade skrivit, så jag förstår er. Hahah… Men när jag skrev mitt första inlägg här så hade jag bara läst denna tråden så det var därför jag reagerade lite ;-)
Mvh :-)
Måste bara fråga.. Lägger ni inte mer energi på att bli irriterade och tillrättavisa än vad ni skulle ha gjort på att bara ge ett kort svar? Vill man inte ge svar så tycker jag att man kan vara tyst. Inget illa menat, men jag tycker att stämningen blir lite trist.
SLUTA GÖRA INLÄGG SOM DU FAN REDAN GJORT SEN TIDIGARE !!!!! :(
men jag gör inte fler nu men jag kommer att använda den här hela tiden så du är lite sen att SÄGA DET!!!!!!
Men är två honor bra för hanen.
#27 Men herregud! Vi har sagt att du inte ska odla på Kampfiskar och fråga samma fråga hela tiden. Hanen ska bo i sitt egna akvarium och honorna i sitt akvarium. Om dom bor i samma akvarium så kommer någon av dom DÖ. Tänk gärna hur du tar hand om dina fiskar!!
ok jag har dom nu särade men jag har dom i sitt och hanen i sitt. Är det bra för er nu?
#29 Ja.
ok jag har dom särade men dom ser perfekta i akvariet med deras färg
Låser denna tråd.
farido13. Jag rekommenderar att du startar en endaste kampfisktråd nu. Där kan du ställa alla frågor i hela universum om kampfiskar, odling och diverse annat :) Det blir så himla tråkigt när en och samma person skapar 20 trådar om samma ämne.
Jag tror att det är en mycket bra lösning för alla. Där kan du fråga efter hand att du kommer på något du undrar över, och få svar snabbt :)