AKUT!
hej jag har en axolot här som vägrar äta vad man än ger jag ger snart upp hoppet om denna stackarn och vet inte vad jag ska göra… jag har provat svart/vita mygglarver, artemia, krill, räkmix, syrsa (tvångsmatning oxå) och även Guppy yngel men inget funkar någon som vet nått mer? kan det vara nån sjukdom eller liknande just nu sitter han i eget kar snabba svar hade vart bra då han är så dålig som han är…
Hur länge har han matvägrat? Det kan inte ha något med vattnet tror du?
vattnet är dom det ska då dom andra äter och mår bra
#2 sida går inte att öppna för mig :(

Webbsidan kanske är flashbaserad och därför omöjlig att öppna på iOS, vissa snartphones och äldre datorer. Har du något av det? Om du lör på mobil så öppna på en dator istället.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
#5 Jag sitter på dator och kan inte heller öppna länken. 🤔
#2, 4, 5, 6: Det är ett fel i länkningen, : saknas efter http. Prova att kopiera och klistra in istället. :)
Jag kan inte heller öppna den och sitter oxå vid en dator
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Har försökt få länken att fungera 50ggr nu. iFokus sätter 2st "http" framför länken därför det inte fungerar, går inte att ta bort heller för det kommer bara tillbaka. kopiera detta istället och klistra in: http://www.axolotl.org/health.htm
Edit: Nu är det en länk utan att jag ens länkat den.. iFokus har ändrat något. Men länken fungerar.
engelska va ju inte mitt bästa ämne i skolan -.-
använd google translate då
google translate är värdelöst om du ska få fram någon ur en längre text. det är som att fråga nån som är kass på engelska… typ jag

Har du svagt flöde i akvariet? Bilden när axolotln stirrar mot glaset med gälarna uppfyllda visar hur en stressad axolotln ser ut. Stress är en trolig förklaring. Är det något annat som ser konstigt ut?
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
Skulle rekommendera att gå med i någon stor svensk herptilsida och fråga där.
Detta är dom två bästa:

herptil! XD
Vad var roligt? ;p
inget av et ni sagt än :( alla andra mår ju oxå bra så…
Ring till fågelkliniken? Cecilia är väldigt duktig på exotiska djur.
#17 Vilka andra pratar du om? Har den gått i ett kar men andra axoloter?
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

#16 Reptil heter det väl?
#20 Herptiler är ett samlingsnamn för reptiler och amfibier.
#19 ja dom har gått 6 st i samma

#20 Coolt! Ändå väldigt roligt namn :) Förlåt mig för min ovisshet, jag förstår hur hemskt det måste vara att rättas av en obildad tölp som inget vet.
#23 Det är ingen fara. Blev bara förvånad (eftersom dom verkar veta en del om axoloter) att du inte stött på det begreppet tidigare. ^^
#22 Ojdå, då har du alltså ett väldigt stort akvarium hemma :P
dessa är i en affär alltså försäljnings regler dom är även små så plats finns gott om för det små liven många gömställen dom andra har stortrivts men inte denna han får flera chanser till mat men vägrar han sitter nu i separat kar om det skulle va nått som smittar eller att han blir mobbad eller liknande jag har även ringt till leverantören och ja dom kan inte komma på nått som vi gjort fel eller nått sånt självklart… :(
#26 Mina äter bara om maten rör på sig, så när maten väl tinat och sjunkit så ökar jag flödet mycket lite.. Annars har jag precis så att det blir flöde och inte droppar, eftersom dem vill ha väldigt lite flöde, likt Kampfisk..
ja han har inte ätit då och han äter inte i varken svart flöde eller inget flöde då vu har försökt mata han vi sidan om sedan har jag även virvlat upp maten men inga tecken på mat lust :(
#28 Var finns han? Skumt att han inte vill äta.. Hur är hans kar inrett just nu?
karet han har är just nu sjukkar så stora stenar och lite gömmor och växter
Har han ätit bra tidigare och nu slutat? Vad har du för temp i vattnet?
Har du testat att ge den mask? Brukar vara populärt. Prova att mata natt och dag. Kan inte komma på något mer. De är ju möjligt att den är sjuk
temp vet jag inte nu då jag inte finns inärheten men jag har sett till att den hålls när jag vet där har även provat mata både dag och natt inget funkar mask känns lite sådär då det känns som dom borde bära på parasiter om inte annat så e det vinter/vår så jag har ingen aning hur man ska få tag på det :( jag tror har har ätit för då jag iaf inte har reagerat på att ingen ätit… sjuk tror jag oxå han är och det tror leverantören oxå :( ursh
#32 Var finns han? Jag skulle kanske kunna hjälpa till?
#33 nej jag har ringt och allt är som det ska oxå… han har samma som dom andra och dom frodas och mår bra inget fel eller så… så det ända jag kan tänka mig nu är sjukdom :(