Här har du en massa info: http://www.dfly.se/betta/fodaupp.html
tack så mycket
men den har jag sett men hur kan man göra så pumpen inte förstör boet
Ska du inte avla spelar det ingen roll om det går sönder
simma lungt //PONTUSSIGGE
Stänga av pumpen. Eller ha på lägst volymen.
alltså min kompis har andra fiskar i akvariet också och det funkar jätte bra och det är därför. men finns det nåt som gör så att man inte förstör boet. nåt måste det finnas.
Om han har andra fiskar och inte tänkt odla har det ingen betydelse om boet förstörs eller inte.
Kampfiskar vill ha väldigt lite rörelse i vattnet så det är bara vrida ner pumpen på det minsta även om det går andra fiskar i eller helt enkelt sära på dom om de andra fiskarna behöver strömt vatten.
Hmm, när man ger dig hjälp farido13 så förväntar man att du ska ta del av det och inte ställa tusen frågor när du redan har fått svaret. Länken jag gav dig ger dig massor med bra svar. Läs och lär!
En sak till. Du har väldigt många 'kompisar' som har akvarium och olika fiskar. Man blir väldigt förvånad och överraskad att du har så många vänner som delar ditt intresse. Själv är det bara jag som har akvarium i min vänskapskrets ;)
farido13, om du (som jenwib säger) läser allas våra svar så har du svar på din fråga. NEJ SÄGER VI! Så länge du har pumpen igång kommer boet förstöras MEN DU BEHÖVER INTE SKUMBOET OM DU INTE SKA ODLA! Vad är det du inte förstår? Och som jenwib säger, läs länken han gav dig. Vill du inte ha hjälp be inte om den, och när du väl bett om den läs och ta till dig!
men seriöst. sluta bara svara på muppens jävla trådar. jag orkar fan snart inte gå in här och läsa längre för det är som ett jävla eko varje gång. Han tröttnar på att jävlas med er om ni inte svarar.
jaja😡
nu vill jag inte prata om det här mer
Ja nu börjar måttet bli rågat. Börjar du inte läsa och ta åt dig av de utförliga svar du får på dina frågor kommer jag låsa trådarna.

jag hoppas innerligt att Farido13 är ett korkat litet troll som bara är ute efter att driva med folk, för jag börjar seriöst undra 🤔
You can't spell Bitchy without Itchy
jag driver inte med folk för det första och för det andra jag är inte ett korkat troll. jag ber om ursäkta om alla tycker att jag är korkad.
man behöver inte ta det så långt att det blir ett personligt påhopp. Det är bättre att man frågar än är tyst, sen om personen i fråga vill lyssna är en helt annan sak. Men att klanka ner på någon, där går gränsen!! "jag hoppas innerligt att Farido13 är ett korkat litet troll".
Om ni nu alla stör er på farido13 så kan ni ju helt enkelt strunta i att svara på hans trådar så slipper ni problemet?
ok då slutar jag då väl om ni inte vill svara på mina trådar. 😡😡
#18 Nu får du väll ge dej! det är många som har försökt hjälpa dej MÅNGA gr men du lyssnar inte på svaren du får
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
ok jag ber om ursäkt då jag ska verkligen förbättra mig då jag lovar
#20 farido13
Förbättra? Du ska lyssna! 😃
När du ställer frågor och ber om hjälp på forum så lägger folk ner sin tid för att hjälpa dig men du tar inte åt dig den proffsiga information som ges. Det är det som gör folk här på forumet arga, besvikna.
Forumet är till för att hjälpa människor med samma intresse och först trodde jag ditt beteende, din nonchalans handlade om en omogen 13-åring ;) men nu förstår jag att det är helt andra saker.
farido13
Lyssna och ta åt dig vad folk skriver. Skapa inte hundra onödiga trådar hela tiden. När du undrar över något så sök först! Använd sökmotorn som finns här på sidan, längst upp till vänster ser du funktionen ' sök på sajten'. Finner du inga svar där så kan du ställa frågan till oss på forumet men läs vad vi skriver till dig.
Till sist.. Bjud in ALLA dina vänner, kompisar som har ett akvarieintresse hit och be dem ställa frågorna själva så slipper du ta hela lasset med att besvara dem vad vi har skrivit.
Lycka till!
ok förlåt då jag ska lyssna
… Och lära dig samt be dina vänner fråga själv om de undrar något. :)
ok jag ber så mycket om ursäkt
men är det nån som vet hur en spedtail betta ser ut.
Googla
simma lungt //PONTUSSIGGE
jag gjorde det men det var andra kampfiskar.
När jag gick in på bettasverige.n.nu och såg ingen fenvariant som hette spedtail, däremot fanns det spadetail om det är en sån du menar.
Kommer iallafall upp många likadana om man googlar:
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
tack wille_wille