pleco!
hej jag har en pleco på 20 centimeter och är en hane 1 år heter: Ronaldo kallas ronny/ronne
de jag undrar är ska man kunna ta upp fisken och klappa den eller?
och klappa den i akvariet
ja Ronaldo kan jag ju säga direkt han är ingen människo typ ha gillar inta att man rör honom ?
😃
MVH: Molly00
❤️2 sköthästar: Eden's fabulous & Bronar världens bästa!❤️
❤️hundar,hästar,sköldpaddor,ödlor,renar,axolotlar!❤️
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️EN ÄKTA SAME MED RENAR❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️
okej!..🙂
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️

Tänk på att alla fiskar har en skyddande hinna av slem vet kroppen som skyddar mot sjukdomar. Så även om han låter dig klappa honom så är det inte nyttigt. Skippa det on du kan.
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
vem säger du till. till mig eller molly00
Jag tror hon menade mig ;)!
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️

Det är väl bra att veta för alla fiskägare, men jag menade främst TS ;)
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
4# Eftersom han sa ALLA fiskar syftade han nog på båda två.
Jag skulle inte rekommendera att klappa din fisk eftersom du kan ha bakterier eller liknande på händerna. Dessutom kan fiskar bli stressade av att man håller i dem/tar på dem.

#5 I fall då en persons kön inte framgår används hen eller h*n. Var fick du hon ifrån? Sebastian krabba är ju en han. :)
okej a ursäkta herrn 😃
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️
Hur vet du att de är en hane?
Jag har själv en likadan som jag inte lyckats könsbestämma :/
dom i djur affären sa de, och jag tror hanar har större ryggfena!….
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️
Jag hade en sån mal tidigare och h*n kunde äta hur handen på mig om jag la t.ex en räka i på handflatan :)
Det var inte planerat första gången utan jag skulle se hur pass modiga fiskarna var men istället fick jag en mal i handen ;)
Men ja som andra skrivit så är inte akvarieinvånare så lämpliga klappdjur, dels för deras skyddande slemhinna men också för att det kan va ett stressmoment :)
/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus
ok :)
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️
Vill du ha ett keldjur så skaffa en hamster, brukar man säga :D Man ska inte hålla på och ta på fiskarna och inte lyfta ur dem ur vattnet. Man kan (som tidigare nämnt) handmata dem, dock, för att komma dem lite närmare. Jag handmatar min Kampfisk exempelvis varje dag, och spenderar då lite tid med honom på ett annat vis.
ps.
Det enda säkra sättet att könsbestämma en gibbiceps är genom att se själva könsorganet. Vad jag vet har det inget med fenor att göra. När de blir som din fisk i storlek kan man se skillnad mellan könen i form av kroppsform och tjockhet. Honor blir som andra djur romstinna och hanarna slankare.
Också ljuger affärer ibland en rakt upp i ansiktet :) Så man ska ta det med en enorm nypa salt.
Men kön spelar ingen roll då dessa inte parar sig i akvarium, så det är bara att fortsätta som planerat oavsett vilket kön det visar sig vara.