Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1852 ggr
Josefin94
0

döda yngel

I morse hade någon av mina honor ynglat av sig , hittade en levande på botten som hade som en stor gul kula på magen som tyngde ner den mot botten när den försökte simma.. tog min hov och fiska upp den och hjälpte den upp lite mot ytan och sedan släppte jag den efter ca 10 minuter dog den :(…

lyfte lite på mina stockar i akvariet och hitta två andra som också var döda där den ''kulan'' på magen var kvar..

Varför blir det såhär ??

Jamie+Engla
0

Vad är det för fisk?

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Josefin94
0

vet inte vem av mina honor som har fött men tror det är min silver molly hona eller någon av mina Guppy honor

Jamie+Engla
0

Aldrig stött på detta hos mina guppys genom åren. (Var hobbyodlare i ca 4år) Molly har jag aldrig haft så jag vet inte :/

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

-Cissi-
0

Vet tyvärr inte varför dom dör :( men den gula kulan är en gulesäck och är vanligt att dom har den ger dom näring i ca ett par timmar/ en dag efter dom föds

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Twili
0

hm, men vad jag vet så klarar sig inte alla yngel. det måste bara varit något fel på den

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~

godisgrisen
1

Om gulesäcken är kvar så är de troligen födda för tidigt av någon anledning och det är troligen därför de dör.

Josefin94
0

okej va tråkigt :( hitta bara 4 yngel.. 3 av dom var döda :( låter mina honor föda fritt i mitt akvarium och sedan fiskar jag upp dom levande och lägger separat..

kan det ha något med att det är honans första yngel någonsin ?

Twili
0

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~