Bildtråd - Betta
Tänkte göra en bildtråd för bettor. Tror inte det finns någon sådan just nu. Skriv gärna fenformen, även om man kanske ser det på bilden. 
Hittade inga fler bilder.. Ska försöka ta några till 
Kul idé, jag kommer följa tråden för att lära mig mer om de olika fenformerna! :)
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Jag säger som #3, kommer följa för att lära mig mer om både fenformer och färger.
Oj glömde skriva färg :P
Första hanen är cambodian, andra dark body multicolor och tredje cambodian multicolor.
Om jag inte fårr helt fel på färgerna :P
minavitas.wix.com/kennel
#3 & 4, Tack!
Coola, Mysisa!
Får hoppas på att linda lägger upp bilder på sina fantastiska kampisar också!
Tack.
Dom två första är bröder, mörka hanen är pappan till mina yngel. Dom får nog en egen bildtråd senare.
minavitas.wix.com/kennel
Kul! 
#7 gud vilken snygging! Ts. Kommer oxå följa och lära i tråden ;)
#13, men JÄKLAR vilken cooling! Vad är denna snygging för nåt?
Mvh Julia, Medarbetare på Akvariefisk
#14 det är en Dumbo
Fina bettor alla har :D
Vilka fina kampfiskar ni har. :)
Vad vackra fiskar det finns!

#13 Den varianten har jag aldrig sett förut (är å andra sidan inte så insatt heller). Tanken som slog mig är dock att de borde få svårt att simma då kampfiskar väl oftast använder bröstfenorna för att ta sig fram. Kan det vara så?
Den var dock väldigt vacker och annorlunda ändå :)
#29 var helt underbart vacker!
#28 kommer mina döttrar säga att de vill ha, den är ju lila! :)
Åhh, nu längtar jag efter att få kunna sätta upp ett eget kar med en betta-kille, men jag ska skynda långsamt…
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

#34 Spegel som favoritsak? De hatar väl sin spegelbild och vill slå ihjäl den? ;)
Bild 3 kommer
Puttar upp tråden lite.. Vilka fina kampfiskar alla har ;)
#39: snygg ;)
Hmm.. vet inte om det verkar ok att ha en spegel i karet?
Stämmer inte det som #37 säger? Borde det inte bara reta och stressa upp dem i onödan?
43# Tror inte hon har den där hela tiden, men det är sant att man (ofta) andvänder speglar en liten stund om dagen för att dom ska få bättre färger och finare och länge fenor.
Sen ser dom inte så hängiga ut på korten om man har en spegel (dom fäller upp gälar och fenor när dom ser en annan hane, en hona eller sin.. Spegelbild ;] )
#44 Lät lite som att hon hade den där hela tiden då den ser "klistrad" ut på fönstret, och att hon sedan sa att det var hans favoritsak. Typ som leksaker man kan ha i en bur till fåglar.
Men jo, det du säger har jag ju läst om tidigare, snackade mer om hur det var om man ALLTID hade en spegel där.
#46: Du fattar väl att jag alltid vill mina djur det bästa. Inte fasiken skulle jag göra något som stressade mina djur. SPEGELN SITTER FAST MED TEJP CA 15 MIN OM DAGEN!
#47 Menade inte att du hade den där hela tiden, sa ALDRIG det, lät bara som att du hade det och jag undrade då en generell fråga vad det skulle göra mot dem om det faktiskt var så att man hade den där hela tiden.
Och nej, jag kan omöjligt veta att du alltid vill dina djur det bästa och inte gör något som kan stressa dem, jag känner ju inte dig.
Men bra, då antar jag att det är skadligt för dem att ha en spegel uppe hela tiden (då jag inte fått något direkt svar på frågan jag hade, vilket var varför jag skrev från början).
48# Det stressar är tär enormt på dom. Dom har ofta inte "tid" för att äta när dom håller på och fäller upp gällocken och fenorna så dom svälter.
Åh villa fina Bettor alla har, blir riktigt avis jue xD Ska nog försöka kolla om någon affär i sthlms trakten kan beställa hem eller har en blå dragon HM. Hade varit såååå snyggt!
//Belinda aka Zandrama
En Kampfisk skulle aldrig stå och spänna upp sig framför en spegel tills de dör. Så dumma är de inte, skulle jag ha en spegel hos någon av mina hanar i över ett dygn så skulle de väldigt snabbt bli trötta och sedan skita fullständigt i sin spegelbild när han ser den hela tiden. Visst det stressar dom om man spegeltränar överdrivet ofta men det tar inte död på dom så de helt plötsligt kolavippar. Det är nog mäst troligt att de av stressen kan få sjukdom och senare dö av den.
51# Menade mer så, uttryckte mig lite fel 
Tassar in lite och spanar på alla snyggingar.
Lägger upp en bild på mina två honor när jag fått en bra bild.
Vet att en är whiite platinum.
Den andra kan jag inte färgbenämningen på.
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
Lägger upp en bild här jag med då jag får hem min HM Marble hane :)
Linda, om du undrar är jag Asse på Zoonen, haha.
Jo jag såg det på den vita hanen ;)
Ser ut som red dragon butterfly(?) om jag inte är helt fel ute!
Han är inte dragon.
Han såg väldigt knepig ut, han kan ha bitit på fenorna.
Han är nåt i stil med red copper, eller red metalic. Jättesvår färg att placera, vill du ha experthjälp på färgen så bli medlem på www.bettas4all.nl Där finns det hundratals superduktiga uppfödare från runt om i världen.
Nej det är inte så jätteviktigt för mig att veta vilketn färg det är, men tack för tipset :)
Visst ser han lite "lustig" ut? Han är väldigt liten så jag hoppas hans fenor växer lite och blir finare allteftersom han blir äldre.
Det kanske är andra som bitit på honom annars? Han hade väldigt många "kamrater" i djuraffären som han undvek.
Kan vara så, han ser ut att ha ganska lång kropp, så ryggfenan sitter ganska långt bak och det kanske därför han ser lite knepig ut.
Men spegelträna honom och mata 2 ggr om dagen varjde dag så ska du se att han kommer bli ännu finare ;)
Jasså, har han längre kropp än han borde ha? Kampfiskar är helt nytt för mig så jag har inte så jättestor koll än. Han kommer från en vanlig djuraffär så de har väl inte de vackraste exemplaren där.
Men då är det möjligt att han växer till sig då? :) Hoppas han gör det. Han får fryst artemia och så får jag börja spegelträna då!
#64: Fin! Fenform kan vara bra att säga för dem som inte är så insatta i det här med kampfiskar ;)
Har ni era "kampfiskar" i olika akvariun?
You can't make a rainbow without a little rain
#66: Vad menar du? Det är klart att vi inte har dém i samma ;)
#66: Jag har mina honor tillsammans i 1 stort akvarie (375 liter). Men hanarna har egna små akvarier (Ca 20 liter per hane).

#64 Sjukt läcker! Den varianten tyckte jag om, massa massa färg! :)
#67 Jag menade det ;)
#68 Okej :D Jag kanske ska få skaffa en hane ;)
#64 snygg!!
#72 vilken snygging!
Tack! :)
Ingen som har någon bild på en veiltail? :)
#76 söt!
Här är min unga red veiltail betta Wilbert :) Hämtade hem han igår :) Han är lite smått aggro redan ^^
Oj! glömde bilden ^^ http://dayviews.com/big-bang/502953335/
Snygging ;) Ingen annan som har kampisar?
Haha ;) Du kan ju lägga upp en bild på din nya kampkille kanske? :)
Hihi ne den är inte dålig,iaf inte om man gämför med mina :)
Gud vad fina kampisar alla har! :)
Åh, vilka fina! Man blir ju sugen på att skaffa en själv. Synd bara att mamma vägrar att låta mig köpa fiskar… Får väl ha tålamod och vänta tills jag flyttar hemifrån (:
//Jessie
#45 Nemän gud! Vart köpte du den???
#86 Djuraffären 
Vilken underbar tråd! 
De är jättefina allihop!
#87 Haha! Fattar jag ju men vilken? vad heter den och i vilken stad?
#89 Jaha, okej. Trodde du menat om jag imporeterst den :) Zoogiganten, Lomma.
#90 oouuuhhhh….. Bor lite där ifrån… Vetlanda :P Vill ha en vit ;)
Ja 30 L är nog minumum, de behöver lite mer svängrum än en vanlig hane ;)
Det är den blå i mitten och den nere till höger som är nya va?
Vad fina de är allihop! 
Ja precis, då var jag inte så dålig att beskriva hur dom ser ut iaf :P
minavitas.wix.com/kennel
Jag gillar verkligen den blå i mitten!
Den nere till vänster påminner om min Yellow Cellophane Metallichona. Men det är lite svårt att se med tanke på vinkeln på henne.
Nere till höger måste du väl iaf mena? Den till vänster är ju blå o röd o grå o alla möjliga färger förutom gul :P
Finns en profilbild på vita honan i mitt album på zoonen.. Tycker också hon påminner om yellow cellophane men jag är så kass på färger så hon är säkert nånting helt annat :P
minavitas.wix.com/kennel
#94 Vad fina de är! Inte så ofta man får se bilder på honorna
Tack 
Sittrica har lagt ut honor här i tråden också, om du vill se mer snygga honor
Eftersom hanarna har längre fenor så är ju dom något mer populära, men jag har börjat fastna för honor mer och mer. Finns i samma spännande färger o fenformer som hanarna OCH går att ha tillsammans för det mesta 
minavitas.wix.com/kennel
Jag och höger & vänster…!
(Funderar allvarligt på att tatuera in Höger och Vänster på respektive tumme!)
Ska kolla på zoonen strax, Mysisa!
Jag gillar honor, de finns många riktigt snygga honor! Kan lägga ut den här bilden på 2 av mina honor.
Cambodian Red honan är tyvärr död, men Cambodian Blue Multicolor lever. Den "blå" honan är en långfenad Veiltail.
#103 awe vad fiiin! Synd att hon dog :/
Riktiga ögongodis!
Otroligt vackra fiskar allihop! Blir mer o mer sugen på en kampfisk-hane till mitt 50 l snäckakvarium
Aw vad snygg Evert är! Wendy och han skulle ju bilvit ett perfekt par och deras ungar skull bli ricktiga snyggingar dem också,drömma kan man ju göra ;) Ja han ser ut som en Plakat :)
Ja visst skulle de :D
Har iof en hona hemma som ser ut som honom, Dolly som hon så fint heter :P
Men jag har inga planer på att avla på dem just nu.
Köpte båda som honor men Evert visade sig vara hane :P
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
Han är färgen White platinum, han är vanlig traditional plakat :)
Kardinal terorna i hörnet ska i vanliga fall inte vara där.
113 hihi Jag älskar vita honor,dem är så fina :)
Lite ot,men din Kampfisk behöver mkt mer växter alfred! Dem trivs bäst då ;) Och så vill dem ha så lite cirkulation i vattnet som möjligt :)
han är just där det inte finns väter nästan hela akvariumet är fuult av växter utom där
Haha okej :)
Tycker vi puffar liv i denna igen. Eldstjärten frågade ju om lite bilder så om ni har några nya att visa upp 
Ironman var riktigt snygg!
#127 tackar
jag gillar också honom, hans fenform är fin men dorsal fenan och huvudet är inte helt 100% - men jag blir iof aldrig nöjd 
Har tittat på en med just den modellen när det var en som hade import här för ett tag sen men har varken akvarium eller pengar just nu så väntar tåligt till nästa år då det förhoppningsvis släpper till med lite pengar 
förstår va du menar, har själv hela hemmet fullt med akvarium
och dom kan onekligen springa iväg i priset dom där importerna.
Otroligt vackra fiskar! Men man vill ju ogärna köpa de stackarna i djuraffären
såg en idag i djuraffären som måste haft ett litet akvarium som dunstat så det var säkert bara 7 liter i eller något. Jag blev illamående! Men hur talar man om för ägaren som enligt honom själv är bäst på fisk i hela Halmstad att han har fel när jag inte ens kan uttala namnen på fiskarna? Ush 
Ja oturligt nog är det många som borde läsa på mer om fiskarna de håller. man skulle ju kunna tro att det faktikt vore bra för försäljningen om fiskarna har det så bra som möjligt, specielt firrar som bettor som visar upp sig så mycke mer när de mår bra. 
Jag har en Veiltail (VT) med färgen red. 
Han heter flame och idag spegeltränna jag honom för första gången!
Med vänliga hällsningar Pandan.
Medarbetare på Te ifokus.
Kolla in min kaninuppfödar sida! här/
En till bild på flame, en vt med färgen red.
OBS! Datumet stämmer ej! Fotade igår..
Gud va snygga alla e :D
#138 och 139 ser lite underviktiga och slitna ut.
Vad får de för foder? :)
ja jag vet, köpte dom i förrgår i en djuraffär^^
Då förstår jag! :) Lycka till med dem.
tack tack :)
#146 Hans fenform är Veiltail (VT) men jag suger på färger.. :P
#148 han är också en Veiltail (VT) :)
#149 Är han inte delta?
-Rasmus 🌈
någon som kan ta bort mitt inlägg #151, bilden funkade inte och jag insåg att jag inte har bra bilder på honorna. :)
#149, stog super delta metallic, det kanske bara är bilden som luras? fenorna ligger vanligtvis inte sådär hela tiden :)
# 148
Tycker den fisken var redigt stilig! :)
http://isabellarun.weebly.com/
Oj haha, jo de va nog bilden som lurades lite där :P Det är lättare att se när de spänner sig.
#153, visst är han, lillkillen :)
#154, ja, jag tror också att bilden lurades :) när han spänner sig spretar dom mycket mer åt alla håll och kanter, riktigt fint!
#155 Kan förstå det han var riktigt stillig ;)
har en kamphane men vet inte vad dete för färg… han e typ blå/lila ;)
Har du kanske någon bild? Men skulle kunna tänka mig att det är en multicolor ;)

159# Thomas Zoologiska eller Arken Zoo? (undrar lite bara :P)
159# Han är Veiltail (VT) :)

#161 Tack för informationen :D
162# Inga problem ;)
#165 & #164, jag tycker att han ser ut som en DT (delta tail) och inte en VT :)
-Rasmus 🌈
#168 gillar verkligen din lilla "mes", snygg och välbalancerad, en riktig höjdare 
/han
Jättefin men oduglig tyvärr :P
På torsdag så kommer jag köpa en "betta halfmoon metallic (grad A)". Det kommer bli en hane som kommer bo i mitt 60L kar och jag hoppas att han trivs där. Lägger ut en bild på Torsdag eller fredag
Idag köpte jag min Kampfisk till 60 L karet. Det blev en crowntaile (stavning?). Hel svart med lite vit färg på fenorna. Jag blev kär när jag såg honom. Jag skulle ha en " Halfmoon metallic (grade A) men efter 2 timmars resa till Akvarielagret så får man veta att dom hade "glömt" beställa honom. Jag som har väntat 2 veckor. Men jag åkte till Soforpets i Stockholm (medborgarplatsen) så fick jag syn på honom. Det följde även med en liten Ancistrus hane som kommer bo där 1-2 månader och sen flytta till det stora karet. Hanen:
Åhh nu blir man ju sugen på att skaffa en Kampfisk igen😃
Black orchid CT :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties