Vad för räka?
jag är ju inte precis bäst på just räkor men för mig ser det ut som amano räkor
Jadå. Ingen tvekan om att de är amanoräkor. Att veta till framtiden så går dessa inte att odla i akvariet som andra räkor. Så går dem med ägg längre fram kommer det tyvärr inte bli räklingar.
jag har hört dom som har lyckats med det…
Tack så mycket båda två :)
Det är alltid trevligt att veta vad man har i akvariet ;)
Hälsningar Astrid :)
Inte i akvariet de går i. Det krävs två eller tre olika kar. Och odlingar med grönvatten och saltvatten.
Jag skrev därför "Att veta till framtiden så går dessa inte att odla i akvariet som andra räkor." :) Så att det inte skulle bli missuppfattningar om att de är omöjliga att odla helt och hållet.
Men det blev det tydligen ändå, ser jag :)
men jag har hört om dom som odlat i samma kar med andra räkor vet jag dom inte om det var men…
Ja. Jag läste också att någon lyckades få ett par tre yngel att överleva.
Men att påstå att det är något som ens kommer ske "en på tusen" är inte rimligt. Det är så oehört ovanligt att det inte är lönt att nämna :)
jaha… men det går… sedan vad resultatet blir vet jag inte…
Vad jag helt enkelt menar är att det känns missvisande att sätta hopp i någon att de kommer få räklingar när de inte kommer få det :) Det är som att säga till någon med kuhliiålar att "jomen det går visst att få ungar från dem". Jovisst, det går, eftersom det har hänt "tre gånger i Sveriges historia".
Skriv detta på redbee, så kommer du få gott och väl 20 personer som säger det samma.
som jag sa visste jag inte resultatet visste bara dom som fått…
Jag blev lite nyfiken på den här tråden eftersom vi har små ca 5-7cm räkor upp till stockholms skärgård (Palaemon adspersus) som liknar i färg aminoräkan men tydligen måste dom ha någon promille salt för att klara sig men värmen i akvariet är inte några problem. Jag fann en intressant sida att läsa om räkor.
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
Charmiga rackare :)