Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettbutiker-föreningar-och-länkar
Läst 2490 ggr
Jamie+Engla
0

Importera f DK

Hej

Hur är det att importera akvarie/terrarie djur från DK?

Tänkte kolla om man kan importera någon Axolotl fr DK men vet inte vad som gäller för det. Någon som vet? Och kanske någon som vet vad för STORA akvarieaffärer som finns främst i köpenhamn?

(vet inte vilken grupp detta ska vara i)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

AxelBergendal
0

varför inte köpa i sverige?

[Hildegrim]
0

Hur det är med fiskar och sånt vet jag inte. Men vad gäller reptiler (antar det gäller även för groddjur) så får du som privatperson ta hem max fem djur utan tillstånd. Detta under förutsättning att du själv ska ha dem som husdjur och inte sälja dem vidare. Så det är egentligen bara att åka dit och hämta.

murffi
0

ingen begränsning på antal men du måste ladda ner ett papper från jordbruksverket heter akvariefiskförsäkran ska skickas in ifylld inom fem dagar från hemkomsten jag hittade inte filen så jag mejlade dom och bad dom skicka filen i ett mejl fins två olika ett för odling ett för privat personer vilket du ska ha

murffi
0

lägger till filen här bara skriva ut

TccT
0

#3 En sak är underlig med den försäkran om fisk man importerar att inga fiskarter som finns vilt i sverige får importeras. Åtminstone flera år har det varit tillåtet. Det ändrades inte på deras sida av någon obegriplig anledning innan formuleringen var färdig. Mailade med Jordbruksverket förut för att få veta vad som egentligen gällde då och det var tillåtet med tillstånd och provtagningar om det skulle gå rätt till. Även malar, Silurus glanis, fick importeras.

Vore inte fel om någon, inte en hel hög, kollade med Jordbruksverket vad som verkligen gäller idag för fisk som finns vilt i sverige. Är det fortfarande tillåtet kan man undra varför det fortfarande inte ändrats någon gång på deras egen hemsida så rätt information finns där.

Jamie+Engla
0

Tack för all hjälp alla!

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

TccT
0

Någon som mailat med Jordbruksverket och kollat om det av någon anledning ändrats så att det är förbjudet att importera fiskarter som finns vilt i sverige?