Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: labyrintfisk
Läst 2379 ggr
sannapuppy
0

Liten stimfisk tillsammans med kampfisk

Nu när jag har fixat locket till mitt 54 liters akvarium ska min Kampfisk få uppgradera sitt boende från 30 liter. Men jag skulle tro att det blir lite tomt och tråkigt med bara en kampis i 54 liter (även om jag är medveten om att det inte är många liter). Jag är sugen på någon liten stimfisk, som då passar ihop med kampfisken och dess miljö. Vad tror ni skulle passa? Har funderat på någon liten grupp av dvärgrasbora eller annan liten fisk. Kanske en liten grupp endlershanar?

[ErikP]1
0

Putt!!! Hjälper till lite :)

-Cissi-
0

Tror nog inte att endlerna skulle passa för kampisar brukar vara duktiga på att bita fenor på färgglada fiskar, det kanske skulle gå om du har en snäll kampis men det är nog inget jag skulle våga chansa på.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[dynamitella]
0

Endlers har knappt fenor. Så länge det inte gäller Endlers med långa svärd då kan det fungera..i färg/fen-väg då. Att han inte äter dem vågar jag inte lova :)

Men rasboror kan gå bra.

Allt förutsätter att din hane är snäll och inte äter andra fiskar.

sannapuppy
0

Ja precis det är ju dumt att chansa. Han har tidigare gått helt ensam i sitt 30 liters så får väl låna lite Platy av brorsan för att testa först. Är ju som sagt dumt ifall det inte skulle gå :)

Men OM det nu skulle gå och jag bestämmer mig för att köpa ett gäng rasboror, är dvärgrasboror för små. Tänker eftersom många kampfiskar brukar vara mycket duktiga på att äta yngel, och dvärgrasbororna är ju väldigt små. Men känns som 54 liters är för litet för större stimmfiskar.