Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1913 ggr
Chese
0

Startfisk

Kan man ha pansarmalar som startfisk? alltså som får gå i akvariet först av alla en tid innan de andra kommer?

Fiskbiten
0

Jag fick rådet att en mal och kanske 3-4 guppys var en bra start. Nu kan man ju givetvis välja själv vilken fisk man vill ha men det är ett exempel.

plutopellis
1

Jo pansarmalar går bra. Onödigt att köpa nån fisk man inte vill ha bara för att köra in karet tycker jag i alla fall…

Fiskbiten
0

#2 Jag menade ju inte att han/hon skulle köpa guppys. Glad

Chese
0

Jag ska ha panda, delfinciklider otocinclus och pansarmalar. Och vad ja vet är otocinclus väldigt känslig mot vattenkvalite

[dynamitella]
0

Delfinciklider? Är du ordentligt påläst?

De blir 20 cm och ska ha 3-400 liter. Ottosar är mycket små och känsliga och passar nog inte ihop med dem. Egentligen inte pansarmalar heller :)

Om det är ordentligt genomtänkt så ignorera mig bara.

Chese
0

Jag menar såklart denna http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=190&SOK=1 inte blå delfinciklid :P

[dynamitella]
0

Jag visste inte ens att den fanns :) Ciklider är ett område som är helt okänt för mig, bortsett från ett fåtal namn i folkmun.

Skönt att höra att :).

Chese
0

okej :)

7# Vad har du för fiskar?

Kan Albino och panda corydoras korsas? De vill också vara ett stimm på 6 st kan man ha 3 av den ena och 3 av den andra?

-Cissi-
0

TS: hur stort kar har du? :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Chese
0

163 liter :)

-Cissi-
0

Nice ^^

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Chese
0

:) ja visst e de. men gillar inte att de e ramakvarie :(

[dynamitella]
0

Pandor och albinos korsar sig inte. Det är "bara" albinos och metallpansarmalar som är samma art.

Nja. Jag vill påstå att de trots allt bör gå 5 och 5 i alla fall. De gillar sin egen art bäst.

Chese
0

okej funkar de med 10 pansarmalar som första fiskar i ett 163 liter?

[dynamitella]
0

Nja. Köp först 5, och utöka med fem senare.

Det kan absolut fungera, men det skadar tvärt om inte att ta det långsamt.

Ha tålamod :) och växter.

Chese
0

okej

Chese
0

#11 har pmat dig