Startfisk
Kan man ha pansarmalar som startfisk? alltså som får gå i akvariet först av alla en tid innan de andra kommer?
Jag fick rådet att en mal och kanske 3-4 guppys var en bra start. Nu kan man ju givetvis välja själv vilken fisk man vill ha men det är ett exempel.
Jo pansarmalar går bra. Onödigt att köpa nån fisk man inte vill ha bara för att köra in karet tycker jag i alla fall…
#2 Jag menade ju inte att han/hon skulle köpa guppys. 
Jag ska ha panda, delfinciklider otocinclus och pansarmalar. Och vad ja vet är otocinclus väldigt känslig mot vattenkvalite
Delfinciklider? Är du ordentligt påläst?
De blir 20 cm och ska ha 3-400 liter. Ottosar är mycket små och känsliga och passar nog inte ihop med dem. Egentligen inte pansarmalar heller :)
Om det är ordentligt genomtänkt så ignorera mig bara.
Jag menar såklart denna http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=190&SOK=1 inte blå delfinciklid :P
Jag visste inte ens att den fanns :) Ciklider är ett område som är helt okänt för mig, bortsett från ett fåtal namn i folkmun.
Skönt att höra att :).
okej :)
7# Vad har du för fiskar?
Kan Albino och panda corydoras korsas? De vill också vara ett stimm på 6 st kan man ha 3 av den ena och 3 av den andra?
TS: hur stort kar har du? :)
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
163 liter :)
Nice ^^
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
:) ja visst e de. men gillar inte att de e ramakvarie :(
Pandor och albinos korsar sig inte. Det är "bara" albinos och metallpansarmalar som är samma art.
Nja. Jag vill påstå att de trots allt bör gå 5 och 5 i alla fall. De gillar sin egen art bäst.
okej funkar de med 10 pansarmalar som första fiskar i ett 163 liter?
Nja. Köp först 5, och utöka med fem senare.
Det kan absolut fungera, men det skadar tvärt om inte att ta det långsamt.
Ha tålamod :) och växter.
okej
#11 har pmat dig