Vill ha lite tips..
Är ganska nybörjare ändå med akvarium fast vi haft det många gånger sen man varit liten :D
Jag vill gå ett steg längre köpa mer fiskar fixa till akvariet mer men vet inte hur?! vi hade en period då typ alla fiskar dog förutom neontetror och dom där zebra? fiskarna som gillar att va i stim liksom tetrona, så det är de enda fiskarna vi har kvar i vårat akvarium, jag vill ha mer fisk gärna fiskar som ger bebisar för dom är såå söta och så roligt att få se dom växa upp, glömmer aldrig när jag lyckades rädda eller hjälpa eller vad man ska säga en fisk när jag var liten så den blev stor och levde länge medan tyvärr de andra blev uppätna trots flytväxter och andra växter, tror vi tom hade en "låda" i akvariet för att få de små att överleva. Men det är miljoner år sen :D ;)
Såå nu vill jag gärna ha lite tips? vad för fiskar ska man satsa på? som passar ihop? juste vi har en algätare och en snigelätare, namn minns jag tyvärr inte nu :S Vårt akvarium är 60liters, vi har en stor fin sten som tydligen skulle glittra men gör det inte en vit en, en kruka som de kan simma i där ligger våran snigelätare och sover titt som tett :D vi har växter på botten om man säger så låga växter just nu, en heldel små sniglar :P men de får gärna bo kvar där, en korallprydnad(ej äkta) sen små stenar i botten, men jag vill gärna ha nått färgglatt i botten så det blir fint i akvariet :D
vi har lite problem med alger som växer på stenarna på botten blir som en grön matta i botten, men fick då veta från djuraffären att alla sånahär startkits akvarium som vi köpt för 1,5år sen nu har fel sorts lampor och därför kan den va boven, står day light på den när jag tittade så en ny sån ska vi köpa också så det blir rätt ljus :D sen har jag lite svårt att få bort lite alger på glasen fast jag skrubbar med en ren diskborste och vi har en såndär magnet renare men får ändå inte bort allt.
R.I.P Våran älskade Sotis som somnade in Juli 2014 :( <3
Hos oss bor Lizzie (Spotless Happy face) Och Findus (SE*Arextocats, Norm Spellman ) båda är Cornish rex :) <3
vill gärna ha tips på nån bra djuraffär som säljer bra fiskar å grejer :D ska till kungenskurva imorrn om de finns nått där?
R.I.P Våran älskade Sotis som somnade in Juli 2014 :( <3
Hos oss bor Lizzie (Spotless Happy face) Och Findus (SE*Arextocats, Norm Spellman ) båda är Cornish rex :) <3