Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 1210 ggr
Susanna_w
0

Amano räkor.

Jaha idag impulsköpte jag räkor. Ja jag har ju tänkt skaffa räkor och ha istället för malar men det var inte tanken att göra det idag :P Jag köpte 5 Amanoräkor till att börja med och jag googlade runt men hittar inte hur många man kan ha i ett 60 liter. Dom går med 8 Guppy och Ancistrusmal.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

[dynamitella]
0

5 är lagom.

De blir stora och ganska aggressiva för att vara räkor :) Honorna kan nå 6 cm utan problem. Tänk på att ha täckglas eller lock. De rymmer gärna om de blir rädda eller om man råkar slarva med vattenbyten. (jag har förstahandserfarenhet, tyvärr :()

Susanna_w
2

Jaha vad bra =) Då räcker det nu då :) Jo hon sa det och läst det också på zoopet att dom hoppar men jag har ju Ramp så får hoppas det går bra :) Tack för svar, måste ju säga att du är väldigt snabb på att svara och duktig som attans dynamitella! Det uppskattas något så enormt av en noob som mig Glad

_

[dynamitella]
0

Vad roligt att höra :) Jag har haft en tråkig dag på jobbet, så jag får göra annat under tiden systemet fixas.

Du lär dig säkert snabbt :) Här i forumet känner jag att man snappar upp information varje dag.

Susanna_w
0

Ja verkligen, har lärt mig enormt mkt på kort tid genom att läsa egenom trådar här. Försöker att läsa igenom alla trådar innan jag skapar egna. Och finns det inget här så har zoopet också gett mig massa bra info. =)

_