Letar kul tillskott till karet!
Hej! Jag har ett 54 liters kar innehållande
två små ancistrus
ett par platys
två albino pansarmalar
två fläckiga pansarmalar
två pakistanbotior.
Finns det plats för någon/några fler där i?
Jag har lust med något lite udda djur, antingen fisk eller övrigt vattenlevande djur. Tips?
Jag som tyckte att jag hade mycket fisk med 60L till en Ancistrus mal och några guppys. Jag fick veta genom sajtens kunniga att en Ancistrus inte ska ha så litet. En Ancistrus blir 15 cm som vuxen cirka. Samma sak med pakistanbotian dom blir 12 cm. Köp större akvarium innan du tar mera fisk. Jag kan tipsa om rasbora som jag själv blivit förtjust i. Dom är fina.
Varken Ancistrus, botian eller pansarmalarna passar så värst bra i ditt akvarium. Pansarmalarna är väl gränsfall, men om du säljer eller skänker bort dem kan du ju skaffa andra invånare. En grupp ottos som städare är mycket mer lämpade för ditt akvarium t.ex.
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Ja, jag är medveten och håller med er övriga om att de inte platsar. Var dum nog att lita på djuraffären vid köp av både pakistanierna och Ancistrus. Pansarmalarna köpte jag på akvarielagret och de verkar ändå seriösare än de flesta andra djuraffären? Jag tyckte jag läst på att pansarmalarna funkar i mitt kar?
Hur stort tror ni skulle vara lämpligt? 100liters? Är osäker på om jag skulle få ha större än det. 
110L eller större skulle jag tycka.
ok, det var ju inte så fasligt mycket över 100 liter. Får kolla runt på blocket och lite så där! Tips på bra sidor som säljer?
Beror ju på vart du bor. Finns ganska mycket i sthlm och närliggande områden.
stockholm!
#8 Bara att leta på…jag såg massor av fynd där när jag letade större akvarie.