Kampfiskar
Hej! Jag har en kampfiskhane o ska skaffa en hona funkar dom ihop? Ingen av dom är siamesisk Kampfisk om det gör skillnad:D
Putt
Det beror väl på hur stort akvariumet är?
Annars finns det ju risk att antingen hanen tar ihjäl honan, eller honan tar ihjäl hanen.
Medarbetare på Pokémon Ifokus
Man säger oftast att man inte ska ha hane och hona tillsammans, kampfiskhanar är ensamfiskar och bör vara så sen vet jag flera som har dom med annan fisk eller med någon hona men det beror mycket på hanen, hur stort kar samt hur det är inrett men jag skulle aldrig rekomendera någon att ha kampfiskhane med någon annan fisk än ex nån mal bara.
Betta imbellis ska ju kunna hållas i par hona + hane.
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Antog att det var betta splendens, men det får TS svara på?
#6 - Hon sa ju själv i #0 att det inte var siamesisk. :)
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
#7 AH! Det kopplade inte när jag såg det som siamesisk Kampfisk, jag är så van att se det betta splendens…. 
Men då behöver vi veta vilken det är för att kunna googla fram svaret 
tack för alla svar! ska ta reda på vilken sort, ska iallafall försöka.
har en fråga till, hur länge lever en Kampfisk om man tar väl hand om den?:)
han var tydligen siamesisk Kampfisk trotts allt…
Då rekomenderar vi ingen kompis till den, vill du ha hona får det bli i ett separat kar..
ok
tänker inte skaffa en hona men bara undrar om det är 100% att det inte går?
Inte i ett 30 liters det skulle jag absolut inte rekommendera men som dynamitella svarat dig i en annan tråd så nån liten rasbora kanske?
Eller vart fick jag 30 liter från? Hittade jag på det?
Nej det är 30l ungefär med fullt av växter o en grotta;)
Jag har inte haft Kampfisk själv men läst mycket vad andra skriver för ska skaffa en i framtiden. Men 30 liter är väldigt liten yta och trots bra inredning tror jag han skulle ha ihjäl honan för det ligger i deras natur.. Jag vet de som haft hane hona tillsammans men då är det mycket större kar som gäller. Men som sagt vet jag bara vad folk skrivit här inne men om du söker på Kampfisk på denna sidan får du nog upp massa bra information :) och lycka till! Och måste säga att det är bra du har 30 liters, tycker synd om de fiskar som köns ner i tio :(
Ok, tack så hemskt mycket för hjälpen plutopellis