Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 2066 ggr
[Gudrun-Berit]
0

vad går siamesisk kampfisk ihop med?

min fråga är vad går en siamesisk Kampfisk ihop med, vill ha något mer än en Kampfisk ihop med?:)

[dynamitella]
0

Du behöver inte skriva siamesisk före "kampfisk" egentligen :) Det förvirrade mig faktiskt, så jag fick googla. Det är alltså en hel vanlig betta splendens du har? (en Kampfisk, punkt).

Det beror helt på akvariet och hanens lynne :) Tetror, rasboror, snäckor och malar brukar kunna gå alldeles utmärkt. Men det gäller att karet är på absolut minst 30 liter, och att fisken är snäll mot andra fiskar.

Jag har själv en Kampfisk som hatar allt och alla. Jag kan inte ens ha snäckor med honom :)

[Gudrun-Berit]
0

ok tack, det är en siamesisk ja.

han är jätte snällFlört

[Gudrun-Berit]
0

karet är ungefär 30 l Skrattande

alfred.
0

komm bara i håg att det inte går att ha någon mal i 30 l Glad

[Gudrun-Berit]
0

vad för sorts tetror o rasboror eller kvittar det?:)

[Gudrun-Berit]
0

hur många l behöver dom?;)

[Gudrun-Berit]
0

okey

[Gudrun-Berit]
0

vilka sorter tycker du siamesisk går ihop med4#? eller håller du med 1#

alfred.
0

Jag tycker att han ska gå ensam. Men om du ska ha honom med någon så kanske galaxy eller drottning rasbora vet ints så mycket om dem men jag tycker inte att man ska ha någon tetra i ett så litet akvarium då del flesta är stimm fiskar men även rasboror är stimm fiskar. Men om man har en riktigt snäll kampis så kan det funka med räkor men det rekomendera jag inte då de lätt blir uppätna och för det andra så är det inte så många räkor som ska ha så hög värmeGlad.

[dynamitella]
0

Ottosar går bra i 30 liter.

Drottning ska inte gå i 30, det är för litet. Galaxy eller dvärgrasboror blir bättre.

alfred.
0

#11 det var dvärg jag menade men är inte så haj på rasbororGlad

Eva123
0

okey tack allihopGlad

alfred.
0

det var så lite