Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 3875 ggr
Eliinn
1

Ny mal! L-128

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var på Lustgården zoo i Eskilstuna idag där det har mycke konstiga fiskar, en hel del "monster fiskar" men också mer mal en vad andra akvariebutiker jag vart i. Jag som börjat intressera mig för malar mer och mer.

Jag var ute efter en Snowball men då det inte hade någon sån kvar tråkigt nog så fick en L128 Blå fantompleco/Blue Ghost följa med hem istället :D

Inte lätt att få en bra bild på den, bilden gör den inte helt rättvis.
Snygg är den iallafall! skimmrar lite lätt blått, speciellt i kanterna på fenorna:)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

CarlMH
0

Oj snitzig! Tror det är den jag fundera på att köpa där för ett tag sen… fast blev den gula varianten istället Glad

[_annaH]
0

Åh, får jag fråga vart den butiken ligger? Bor själv i Eskilstuna men aldrig vart där =)

GuUuLd
0

Oj, vilken liten :) Men de har väldigt fin färg i den storleken och är väldigt söta :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

CarlMH
0

#2 Den ligger typ mellan vägverket och willys.. fast bara öppen torsdag/söndag. Fast värd ett besök, de har många mer speciella fiskar där Glad.

http://lustgardenzoo.se/

[_annaH]
0

#4 Tack! :) Är den nyöppnad? För har åkt runt där rätt ofta men aldrig sett det :P

CarlMH
0

#5 Näe den har funnits hur länge som helst, bara lite hemlig Glad … men lätt bättre än både akvarielagret eller akvariekällarn som jag annars hört folk tycker är bra… billigare med för den delen Glad … du har nog sett byggnaden är den som ligger på andra sidan parkeringen bakom vägverket om man åker på "stora" vägen

Eliinn
0

Väldigt trevliga och kunniga personer som har de också! :)
Har alltid fått ett toppen bemötande från dem!

Öppet Torsdagar 18-midnatt och söndagar 16-19.
Såg att de har missat skriva på hemsidan att det börjat ha öppet på söndagar också.

Helt klart värt ett besök, även för att bara titta eftersom det har speciella fiskar ( som den gigantiska monsterfisken som jag glömt arten på där det till och med står en varningskylt att man inte ska ska stoppa ner fingrarna ;) varför man ska ha en sån fisk i akvarium är en annan diskussion).
men det finns en risk att man får med sig nåt hem ändå trots att man bara skulle titta ;)

Min pappa fick med sig en L-081 Golden nugget och en Panaque bruno.

Zebra pleco är ju annars väääldigt vacker!
Jag som vart en riktig Malawinörd har helt plötsligt fått ett intresse för malar också ;)

/Elin

CarlMH
0

#7 är en channa micropeltes … en kompis har en sån (35cm) … riktiga personligheter… men också nöjesmördare, biter ihjäl det mesta bara för sakens skull Glad

[_annaH]
0

#8 Den såg fräck ut Flört Undra om man skulle våga äga en sådan…Oskyldig

Får ta mig ett besök dit :) Säljer de även växter och andra tillbehör?

Eliinn
0

#8 joo det kan jag tänka mig att den gör, den ser inte så snäll ut iallafall Flört

#9 Har aldrig tänkt och tittat om det säljer växter faktiskt,ser inte ut som de. Men diverse tillbehör säljer de :)

/Elin