Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 948 ggr
amhaj
0

Räkor?

Hejsan!

Blir lite sugen på det här med räkor men vet inte om det kommer att fungera i mitt 120L.  Jag har tetror, platy, två Ancistrus och en pansarmal och massor av skräpsnäcker.

Om det ska fungera vilken sort,

hur många och hur sköter jag dem?

Mvh Mia

xanna
0

Jag svarar spontant att det kommer att gå bra med de vuxna räkorna, men att de små kommer bli ett smaskigt tillskott till fiskarna.

Det kan väl fungera bra för sig, om man inte vill ha ungar. Köper du Amano-räkor så kommer du inte kunna föröka dem i vilket fall, eftersom deras ungar behöver saltvatten för att gå genom larvstadiet.

Oavsett sort så brukar de bli modigare när de är flera, så minst en 10 stycken för att få en chans att se dem.

Körsbärsräkor är en bra start-räka.

Jag har hört många som lyckats väldigt bra med rainbow-räkor också, så jag antar att man kan inkludera in dem i lätta räkor.

amhaj
0

Okej då vet jag vilka sorter, kan jag köpa den i akvarieaffär eller finns det annonser ngn annan stans där jag ska försöka först?

Hur sköter jag räkorna?

Vilken mat?

-Cissi-
0

Kolla på redbee.se där finns odlare och info om arterna :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

xanna
0

Har Facebook så kan du gå med gruppen Räkor Sverige

Väldigt trevligt. Många nybörjar-frågor. Lätt att lägga upp bilder på sina projekt och många som säljer räkor av både billiga och dyra typer. :)

MimmiH
0

Se till att skapa gott om gömställen för ynglen så att några klarar sig från fiskarna. Exvis mossa, rötter, växter.

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se