mitt akvarium
startade igång mitt akvarium den 16aug och igår o tog ph värde samt nitrit och allt var godkänt för mina Mollysar (Poecilia sphenops).
sen den 16 så har jag även köpt lite mer sand, växter och en trädstomme. ska fixa mer gömmer senare, men tänkte ta 2 cocosgrottor också :) även skaffat en bra pump osv.
lade i 2 plastblommor en vit o en lila då jag tyckte att lite färg o "blommor" kunde få vara i karet, dock så tog jag några som inte direkt påminde på det som finns här uppe utan sånna blommor som ändå kan passa in i "havet".
har tänkt skaffa fler mollysar senare, både silver och de helgula :)
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
en dalmatin, har 2 sånna, skulle vara honor?
gul/svart molly, skulle vara 1 hane o 2 honor.
en dalmatin (mer svart) har 1, skulle vara en hane?
Vad fina de är!
Tack dom e väldigt pigga o nyfikna :)
Gillar bilden #2 skarpt! Har också en massa mollys :) bara gula som fattas… har även "tagit en kull" på en av mina dalmatinmollys som fick bebisar med min silversegelfenshane men ska bara ha kvar ett av ynglena. Det ynglet är väldigt lik bild #1 :)
Tack :) dalmatinerna var inte så lätt att fotografera de visade inte upp sig lika mkt som de andra som simmade precis vid rutan hela tiden^^
spännande att dom kan para sig med varanadra, fast de är ju samma ras ^^ men en fråga ska skaffa 3 silvriga senare ska jag ta alla honor eller en hane då? har ju en gul/svart hane o en dalmatin hane enligt affären jag köpte de av. var lite svårt att hitta just den fakta om mollysarna :) annars hittade jag allt.
Jag har två hanar (en silver och en svart) på fem honor. När ynglet blivit tillräckligt stort så blir det två hanar på sex honor (gav bort alla yngel utom 5 men 4 dog helt plötsligt så därför har jag bara kvar en i kullen)
Man brukar väl köra som med Platy, en hane per tre honor, men det är nog lite olika. Jag hade tagit tre honor till men det är bara för att mina två hanar slåss som attan om honorna. Så fort dom ser varandra så simmar dom runt i cirklar och biter varandra. Ska skaffa fler honor sen tror jag :/
tjock o mkt större än de andra 2 minisarna :O
jag tycker den ser ut som en hona..?
nya tillskottet en ancistrus hane :D
mina favoriter!
min ancistrus hona också ett nytt tillskott :D
tack så mkt :) va roligt, dom e så fina dom också.
jag hoppas att mollysarna ger mig lite yngel snart/senare.. för de andra 2 är mindre som inlägg #2 o den på inlägg #9 är större o tjock :P
nu har mina mollysar fått bebisar, ser 3st i karet just nu.
vilken trevlig överraskning man kan få nu innan läggdags :)
såhär såg det ut i veckan hos fiskarna :)
såhär, ser det ut jusst nu hos dom :D
tyckte att det blev riktigt fint och växterna har ju grott som tusan också jämför med när jag satte igång det.
men ska hitta några andra fina bladväxter med stora blad.
håller även på att sätta i lite fler växter som hade krullat ihop sig…
Varför har alla så himla lite växter? O_O
Jag ser knappt in i mina nystartade akvarium så mycket växter och mull där är :) Jag övertygas om och om igen om att jag är ensam om detta.
#19 jag har en bunt med växter som har krullat ihop sig sen de släppte från grusen därför jag har sand i detta nu :( jag vill också ha massor m växter men inte för mkt så jag inte ser in xD
sen skrev jag i inlägg 18 att jag håller på med att sätta i fler växter…
men ditt inlägg var ju passande när du precis har lagt ut växter till salu ;)
Okej :) Då förstår jag.
Jag såg det nu. Sorry. Jag kom på att "fan, jag kanske inte behöver det jag rensade bort igår, kanske någon annan vill ha", när jag skrev inlägget här. ;)
#21 ja tur att man kan få klippa på de i mitten o sätta ner i karet igen..men ändå jobbigt o pilligt att ta isär de, de fick ligga i en hink i natt så att de inte ger sig på de andra växterna xD
de e bra, i need! haha