Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlabyrintfisk
Läst 4155 ggr
[Wijsa Kaberg]
1

Black deluxe kampfisk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har min Kampfisk bott i akvariumet i ca 3 timmar. Han är pigg och glad. Han ska tydligen inte vara någon vanlig crowntale utan ha lite större fenor på något konstigt sätt. Han är super vacker! En dålig bild, men vill inte använda blixt på kameran när han är ganska ny.

Lindzen
5

Oj, han såg inte ut att må speciellt bra faktist, ihopdragna fenor och hänga vid ytan..

Deluxe black är ingen riktig benämning, bara nåt som grossisterna kommit på. Om du fixar en bättre bild där man ser mer färger och när han spänner upp sig så går det att säga riktiga benämningen :)

Sen att han har längre fenor det tycker jag inte.. Han ser ut som en crowntail med så långa fenor som de helt enkelt ska ha/kan få.

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

[Wijsa Kaberg]
2

Jag vet! Han verkar inte må så superbra :(

Vad kan jag göra för honom?

[Wijsa Kaberg]
1

I början var han mycket piggare

ivanhoe81
0

hur är vattnet??? temperatur och div värden??

[Wijsa Kaberg]
1

Alla värden är bra, och tempen ligger på 28 grader. Akvariumet har stått i 2 veckor innan någon fisk flyttade in.

ivanhoe81
0

oki bara undrade då han var piggare förut

Lindzen
1

Har du mycket växter? Är det rörigt i vattnet av en pump? Går han med andra fiskar, isf vad?

Mvh Linda

[Wijsa Kaberg]
1

I affären var han lite slö också, men absolut inte mycket.

Nu är han lite piggare!

[Wijsa Kaberg]
1

Jag har en så länge 3 växter, det är inte rörigt i vattnet med pumpen. Han går inte med andra fiskar.

[Wijsa Kaberg]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Just nu..

Lindzen
0

Mer än tre växter bör du nog ha, speciellt mycket snabbväxande som tex vallisneria, härnsärv eller polysperma. Flytväxter är också bra, det ger skydd, kampfiskar gillar inte att vara i öppna ytor utan de kan bli bleka och skygga.

Mvh Linda

[Wijsa Kaberg]
0

funderar på hornsärv, man kan väl använda det som flytväxt också?

Lindzen
0

Mja, jag tycker inte det är speciellt fint, ser bara ut som en uppriven växt, men visst det går. Det är bättre med tex frogbit eller musseblommor.

Mvh Linda

Mysisa
0

Lite mer växter så tror jag att han kommer känna sig tryggare och bli piggare ganska fort. Får du inte tag på riktiga flytväxter i din valiga djuraffär så duger hornsärv iaf som start. Du kan även plantera lite i sanden så han får en liten "skog".

Hornsärv är föresten jätte bra att ha i nystartade akvarium just för att dom är så snabbväxande. Men jag rekomenderar verkligen att du köper en riktig flytväxt. Sätt ut en köpes annons på nätet om djuraffären är vrång och inte vill ta in flytväxter åt dig.

Han ser ut att kunna vara jätte snygg föresten :D

minavitas.wix.com/kennel

Lindzen
0

Juste, hans färg kallas för Black orchid, inte black deluxe..

Mvh Linda

Amoz
0

Jag har musselblommor att sälja i stortsätt hela tiden om du är intresserad av såna, 30kr porto och runt 5-10kr styck för musselblommorna, brukar skicka med någon extra (får dock inte plats så många i de små kuveren är bra att veta, dock förökar de sig snabbt ^^)

[Wijsa Kaberg]
0

Kommer absolut ta till mig av tipsen jag fått av er!

Tack!

Antonina95
0

Hej jag har en kamphane och en kamphona. Hanen har byggt skumbo runt på sidorna av hela akvariet. Kamphonan är vit men hon har blivit rund på magen. Hon är inte lat eller något hon simmar runt mycket. Ibland får hon röd färg på underdelen av hennes kropp. Hanen jagar henne ofta men hon simmar bort. ibland kan dem vara nära varandra och kolla på varandra. Hanen öppnar fenorna för henne men dem har varit tillsammans ni i 1 och halv dag nu. Är det normalt med det som händer honan? Ska jag låta dem vara tillsammans eller separera dem?

[dynamitella]
2

Separera dem.

Varför vill du ha dem tillsammans? Det är verkligen det sista man rekommenderas att göra. Jag tror att jag redan svarat dig förut med samma svar (?).

Antonina95
0

Nej det har inte du… Men varför har honan sådär?

[Geekinblack]
0

#20 tror att både jag och Dynamitella svarade i ett annat inlägg faktiskt :)

Hanna
0

#20 Här fick du svar. Bästa är att göra en egen tråd.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus