Hjälp! Färgförändrad kampfisk
Tittade just in i akvariet och tyckte att min Hona Betata såg så förglös ut, hon brukar ha vackra ljuslila fenor men nu var de nästan förglösa.
Men så insåg jag det var Berit! Berit har varit svart kropp och lite blå/gröna fenor, sett ut som min hane fast kortare fenor. Nu är hon dock randig… Med randig menar jag typ så här (inte min bild, bara som exempel): http://www.zoonen.com/res/forum/997718/kampfiskhona.jpg
Är hon sjuk, eller är det normalt?
Ignorera mina klumpiga stavfel… Dumt det inte går att editera.
Gå att ändra inläggen om det inte gått över en timma, klicka på "Hantera inlägg"

Honor kan "ändra färg" ibland. Det kan bero på tress eller att dom kanske är långt ner i "rangordningen" (: Min lilla hona har alltid ränder när hon är med de andra men om hon är med en hane så visar hon upp sina fina turkos/gröna färger ;) Så det är helt normalt bland Kampfisk honor, även unga hanar kan visa ränder när dom känner sig osäkra eller stressade.

OT: Hantera inlägg har aldrig fungerat för mig.
Förrut idag var hon alltså "normal", så blev hon ljus, nu är hon åter nästan svart och fenorna skiftar i blå/rött (skrev fel när jag sa grönt).
Har aldrig sett det förr, men då hoppas jag hon mår bra iaf :)

dom kan blekna när dom blir stressade ;)

#8 Där ser hon ju okej ut :) Inge "stress ränder" alls, bara lite halvblek ^^
Min hona är vit. Men ibland blir hon lite rödfärgat på under del. Hennes mage är rund. Hon simmar normalt och är inte lat. Men är det normalt? Hanen har byggt skumbo över hela akvariet runt hela akvariet som är 50L och har 25-28 grader varmt. Han jagar henne och jag har massa växter i akvariet. Dem brukar vara nära varandra och se på varandra. Är det ettt bra tecken? Är det normalt att hon är rund om magen och att hon brukar byta färg till röd på underdelen? Jag tror inte att något är fel eftersom hon simmar och äter som hon ska. Ska jag låta dem vara tillsammans? Vad ska jag göra?