Hur reagerar..
..Vuxna Axolotl när en halvstor ca 7 cm unge plötsligt kommer ner i karet? Eftersom jag tror det är samma kön på dem två jag har så vill jag skaffa en till, i hopp om motsatta könet. Eftersom jag fick mina Axolotl när jag fyllde år så vet jag inte såå mycket om dem, jag kan grunderna antar jag :) Men jag vill gärna veta! Så vet du nått, komentera gärna :)
Skulle ej rekommenderas då de beroende på hur stora de är, gärna kan råka äta upp lite kroppsdelar av den mindre. Man borde endast sätta ihop såna som är ungefär samma storlek pga detta. Så beställ in en som är av större storlek.
Sen kan jag skriva en viktig sak om axolotlar också: De får absolut inte under några omständigheter gå på grus. De måste ha finkornig sand då de har så dålig syn och oftast får i sig bottensubstratet, sväljer de grus så fastnar det i magen och de dör väldigt ofta av just det. De vill också ha ställen där de kan gömma sig helt från ljus då de inte tycker om det.
Förresten, hur stort kar har du? för 3 vuxna axolotlar 20-30cm stora så krävs det minst 150L enligt lag, men som sagt är det ju minimum och jag skulle nog rekommendera minst 200L, gärna mycket större.
Mer info: http://www.axolotl.org/ . Allt du behöver veta.
"Eftersom jag fick mina Axolotl när jag fyllde år så vet jag inte såå mycket om dem, jag kan grunderna antar jag :) Men jag vill gärna veta! Så vet du nått, komentera gärna :)"
Vet inte om man kan tolka det där på något annat sätt än att du vill ha generella tips om dem också, därför gav jag dig mer info då du erkände att du inte vet så mycket om dem :)
Jag sa bara att det kunde jag redan, lät de otrevligt ber jag om ursäkt.
Okej :) Nej nej :P Men bara skönt att kunna dela med sig av kunskap.