Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 3533 ggr
[dynamitella]
2

Grodan rymde!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt i allt bakande och städande inför dagens kalas, så stanande jag till och tittade till grodorna. Och till min fasa hittade jag bara en!

Efter att ha vänt upp och ner på hela terrariet så ger jag upp och letar i rummet. Bakom (!) byrån som tv.n och terrariet står på sitter grodan, glad i hågen och tittar på mig.

Som tur är hade han landat på en tidning, och därför inte skadat sig :) Också var han blöt om skinnet, så det blev ingen fara ändå.

Men ja. Nu är varenda centimeter av terrariets top täckt i nät, och sen armaturen ovanpå det. För fem minuter sen såg jag grodan igen, klättrandes som en ninja på rutan i hörnan. Han har tydligen utvecklat lite färdigheter då de båda är lite.. speciella, och inte kan hoppa så högt.

[tlundegard]
0

Haha vilken söt :D

Eldsjärten
1

min klogroda hade också rymt en gång! Vi hittade den aldrig så den ligger död nånstans i mitt rum Skrikandes

plutopellis
0

Men hjälp! Och sån tur du och grodan hade!!

[SelmaP]
0

2# Usch, hur längesedan var det?

Eldsjärten
0

I typ mars ;P Så den ligger väll i dammsugan nu :/ ush…..

maddyzbettas
0

Haha vilken buse!!

[dynamitella]
0

Idag var han igång igen! :) Fast nu har jag satt nät och tejpat för det lilla hålet i armaturen.

[dynamitella]
1

Skäms gör han inte heller.

[dynamitella]
1

.

[Geekinblack]
0

#8 Jättefin bild! :) Värsta spindelmannen hehe…

plutopellis
0

Så fin grodan är Glad

Jessica Holländare
2

Men vad fin han är!! Och vilken typ som rymmer från det fina hemmet. Hade jag bott i ett sånt paradis hade jag absolut inte rymt! Fast det är klart, får jag syrsor och larver till middag hade jag nog sprungit fort.. Tungan ute