Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettlevandefödare
Läst 4152 ggr
jossan84
0

Äkta vildguppy?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur ser egentligen den äkta vildguppyn ut. När man googlar får man bara massa blandade bilder och endlers. Jag har fått tag på dessa, är de nära vildguppy?

ivanhoe81
0

det där ser ut som endlers

[dynamitella]
0

Det är en vildguppy eller en hybrid, vill jag påstå. En vanlig endler är det i varje fall icke.

#1 Känner du Minna?

ivanhoe81
0

oki

#2 nej det gör jag inte som jag vet

mina Guppy vildform är silvriga med några små runda fläckar på sidan bara

[dynamitella]
1

Varför har du hennes bild som Avatar, då? :)

Bara för att dina vildguppys är av en färglös sort betyder det inte att ts. är endler :) Jag har aldrig sett en endler (eller en bild på en) med färg och teckning som på bilden. Däremot har jag haft några vildguppys från blandade stammar som sett väldigt lika ut.

ivanhoe81
0

#4 vad då hennes bild som Avatar jag har min bild på mitt ansikte med min mus ju

ivanhoe81
0

jag har endler som är så färgglada iallafall

[dynamitella]
0

Förlåt, då är det min dator som fått fnatt! Haha.

Ja, men ta en bild på dina endlers, så kan vi jämföra här. (nu lät det som ett hot, haha, det var inte så jag menade). Endlers har speciella.. teckningar :) Vildguppys har andra drag.

ivanhoe81
0

oki då är det din dator som fått fnatt :p

hade gärna tagit kort men kameran är trasig och mina mobilkort blir bara suddiga och med halv snöstorm i sig

ivanhoe81
0

så här ser det ut från min dator iallafall

[dynamitella]
1

Aja, okej :)

Ts. sorry för kapningen.

jossan84
0

Kan tillägga att färgen på min Guppy på bilden är lite extra skarp pga kamerablixten, så lysande är de inte riktigt :)