Lila/blå doubletail+Blå/Gul plakat/doubletail=?
Har nu satt upp ett lek akvarie med min lila/blå doubletail hona som har en flaska över sig. Som hane har jag min Blå/Gula plakat/doubletail hane. Det finns inga synliga skumbo, men det kommer väll.
Har tidigare fått yngel, du har honan fällt upp sig för hanen. Men denna honan gör inte det. Är det något som kommer eller vill hon inte leka??
Har även köpt en artemiakläckare som jag kommer köra på såfort när ynglena är några dagar.
Hoppas att det blir någon lek senare, och ni får gärna följa deras uppväxt här. Kommer även berätta om det händer något nytt i den här tråden!
Lycka till!
Har släppt ut honan nu är flaskan för hanen har byggt ett väldigt högt skumbo. Och hon har lekränder, men hon fäller fortfarende inte upp sig mot hanen..
Men hon simmar fram till skumboet och blir bortjagad av hanen, så det är kanske ett tecken på att hon vill leka!
lycka till med detta! jag vet inget om sånt här men vår hona har också lekränder nu, det är det enda jag vet :)
Lycka till:-) följer visa gärna mer bilder också:D
Måste tyvärr berätta att jag fick avsluta försöket till lek idag.
Honan låg på botten, hennes lekränder var borta, hennes fenor var jättetrasiga och hon såg nästan död ut….
Bättre lycka nästa gång, kanske..
så tråkigt med honan :( hoppas hon kryar på sig!
Se till att mata upp honan denna gången i 2-3 veckor då, som "man ska" :) Så ökar du chanserna markabelt till nästa försök.
Lycka till!